تاريخ : شنبه 1390/2/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6255
اولین نشست هم اندیشی پژوهشگران پژوهشكده علوم و معارف حدیث برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی پژوهشگران پژوهشكده علوم و معارف حدیث برگزار شد

شنبه ۳/۲/۹۰

پایگاه حدیث نت: این نشست پنج شنبه ۱ اردیبهشت در تالار پژوهش مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با حضور رئیس جدید پژوهشكده علوم و معارف حدیث و پژوهشگران این پژوهشكده برگزار شد.نشست

به گزارش پایگاه حدیث نت، در ابتدای این جلسه حجة الاسلام و المسلمین طباطبایی رئیس پژوهشكده علوم و معارف حدیث به تشریح برنامه های پژوهشكده علوم و معارف پرداخت و گفت: مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث در طول فعالیت خود توانسته پرچمدار مباحث حدیثی در كشور باشد و حدیث را به عنوان ركن دوم در كنار قرآن به جامعه و مخاطبان فرهیخته و عام معرفی كند.
وی در ادامه افزود: مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث سرمایه های ارزشمندی دارد كه نیروهای پژوهشگر و محقق یكی از این سرمایه هاست. نتایجی كه ارائه شده، محصولات كاربردی بوده كه هم فضای علمی كشور را تحت تاثیر قرار داده و هم می تواند برای مخاطب عام مفید باشد.
رئیس پژوهشكده علوم و معارف حدیث، با اشاره به اهمیت آسیب شناسی حوزه پژوهش و رفع آن تصریح كرد: عمده محصولات پژوهشكده علوم و معارف حدیث برای جامعه فرهیخته و علمی تدوین شده و برای مخاطب عام فعالیت گسترده ای صورت نگرفته است، و نقش ترویجی ـ تبلیغی پژوهشكده می تواند فعال تر از این نیز باشد.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، نظریه پردازی در حوزه پژوهش را برای ایجاد تحرك بیشتر و شادابی این مجموعه یكی از برنامه های پژوهشكده علوم و معارف حدیث برشمرد و حجت الاسلام و المسلمین «احمد غلامعلی» را به عنوان مسؤل پذیرش افكار و ایده های پژوهشگران معرفی كرد.
وی در ادامه اظهار داشت: ارتقاء سطح علمی پژوهشگران مورد توجه است و پژوهشگران بايد نسبت به ارتقا سطح تحصيلی خويش اهتمام ويژه ای داشته باشند.
در ادامه اين نشست، پژوهشگران حاظر در جلسه نظرات خود را مطرح كردند كه حجت الاسلام و المسلمين «سيد كاظم طباطبايی» در خصوص نظرات مطروحه و سؤالات پاسخ گفت.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :