تاريخ : دوشنبه 1390/2/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6258
مبلغان شیعه لیبریا از دارالحدیث بازدید كردند

مبلغان شیعه لیبریا از دارالحدیث بازدید كردند

3 نفر از مبلغان شیعه كشور لیبریا صبح دوشنبه 5 اردیبهشت ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با مدیر دفتر اطلاع رسانی پژوهش های حدیثی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث بازدید كردند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، مبلغان لیبریایی در ابتدا با حجة الاسلام و المسلمین «حسین پور» دیدار و گفتگو كردند.
مدیر دفتر اطلاع رسانی پژوهش های حدیثی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، ضمن ابراز خوش آمد گویی به مهمانان، به معرفی بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، پرداخت و گفت: هدف از تاسیس پژوهشكده علوم و معارف حدیث ترویج و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام است.
وی پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث را به عنوان مركز اینترنتی پاسخ به سؤالت حدیثی معرفی كرد و تصریح كرد، این پایگاه اطلاع رسانی ضمن انعكاس فعالیت های علمی مؤسسه دارالحدیث به سؤالات حدیثی علاقه مندان از سراسر جهان پاسخ می دهد.
در ادامه این نشست، «محمود تیپوسا» مبلغ و پژوهشگر لیبریایی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مؤسسه دارالحدیث گفت: هنگامی كه به این مؤسسه وارد شدم با حدیث شریف «ثقلین» روبرو شدم و این موضوع برای من باعث شگفتی شد. مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث تنها مركز تخصصی حدیث در دنیاست و این امر باعث احیا معارف اهل بیت علیهم السلام در جهان اسلام است.
وی با بیان اینكه نیمی از كشور لیبریا را مسلمانان تشكیل داده اند، خاطر نشان كرد از این تعداد حدود ۲ هزار نفر شیعه هستند كه محصولات فرهنگی مؤسسه دارالحدیث می تواند در احیاء علوم حدیث بین مسلمانان این كشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
این پژوهشگر لیبریایی در ادامه افزود: در كشور لیبریا مؤسسه آموزشی معارف دینی تاسیس شده كه آموزش های دینی را از دوران كودكی آموزش می دهد و امید است در اینده شاهد ترویج مكتب تشیع در این كشور باشیم.
وی افزود: برنامه های ویژه ایی برای آموزش والدین نیز در نظر گرفته شده كه با همكاری مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث امیدواریم معارف اهل بیت علیهم السلام را كه در كشور لیبریا كمتر به آن پرداخته شده گسترش دهیم.
در پایان مبلغان لیبریایی از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث بازدید كردند و چند نسخه از محصولات فرهنگی دارالحدیث به زبان انگلیسی به آنان هدیه شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :