17
گزيده دانشنامه امام حسين عليه السلام

مقدّمه «گزيده»

در فرهنگ اسلامى ، سالار شهيدان اباعبداللّه الحسين عليه السلام از جايگاهى كاملا ممتاز برخوردار است . آن حضرت از چهره هايى محسوب مى شود كه مذاهب اسلامى ، عليرغم ديدگاه متفاوت در باره شمارى از شخصيت ها ، يك صدا به جلالت شأن و فضيلت چشمگير او معترف اند . آيات متعدد قرآنى نظير آيه مباهله و آيه نفس مطمئنه كه به تنزيل يا تأويل به شخصيت او نظر دارند ، همچنين تعابير بلند روايات پرشمار نبوى و سخنان بزرگان از اهل بيت و اصحاب در باره آن حضرت و سرانجام ، زندگانى درخشان او كه خود مكتبى عملى و جامع براى انسان پرورى است هر يك حكايت گر زوايايى از شخصيت متعالى حضرتش و بيانگر گوشه اى از ويژگى ها ، خصوصيات و نورانيت آن بزرگوار است .
در اين ميان دانش نامه امام حسين عليه السلام آيينه اى است مصفّا كه بازتاب دادن اين نور عظيم را وجهه همّت خود قرار داده است .
اين كتاب گرانمايه چهارده جلدى كه با همّت حضرت آيه اللّه رى شهرى دام ظله و با همكارى گروهى از انديشوران پژوهشكده علوم و معارف حديث ، طى ساليانى پر تلاش به انجام رسيده و در سال 1388 به زيور طبع آراسته شده ، از متقن ترين منابعى است كه از آغاز تا انجام زندگى شخصى ، اجتماعى و سياسى و . . . سيدالشهدا عليه السلام را مورد توجه قرار داده و با ملاحظه دقيق آيات قرآنى و هزاران گزارش روايى و تاريخى و نقد ، پالايش و تنظيم كارآمد آنها توانسته است در معرفى يكى از مهم ترين چهره هاى آسمانى و تاريخ ساز ، خلأيى بزرگ را مرتفع نمايد .


گزيده دانشنامه امام حسين عليه السلام
16
  • نام منبع :
    گزيده دانشنامه امام حسين عليه السلام
    سایر پدیدآورندگان :
    با همکاری: طباطبایی نژاد، سید محمود ؛ سید طبایی، سید روح الله ؛ تلخیص : خوش نصیب، مرتضی
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1389 ش
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 314767
صفحه از 1036
پرینت  ارسال به