تاريخ : چهارشنبه 1390/3/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6475
دومين همايش «حديث پژوهش» برگزار شد

دومين همايش «حديث پژوهش» برگزار شد

چهار شنبه ۴/۳/۹۰

پایگاه حدیث نت: دومين همايش حديث پژوهش سه‌شنبه سوم خرداد‌ماه در تالار شيخ مفيد دانشكده علوم حديث برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت به نقل از روابط عمومی دانشكده علوم حديث محمدرضا سبحانی‌نيا، دبير همايش حديث پژوهش طی سخنانی هدف از برگزاری اين همايش را دميدن روح تحقيق، پژوهش و نويسندگی در ميان دانشجويان دانشكده علوم حديث عنوان كرد و افزود: اين خواسته همواره از خواسته‌های دانشجويان اين دانشكده بوده است.
وی گفت: با يكصد نفر از استادان دانشكده علوم حديث تهران و قم مكاتبه شده كه در نگارش مقالات علمی با دانشجويان همكاری كنند و در همين راستا آئين‌نامه تدوين مقالات دانشجويی نيز در شورای آموزشی و پژوهشی دانشكده تصويب شد.
دبير همايش حديث پژوهش يكی از راهكارهای رسيدن به اين هدف را برگزاری همايش حديث پژوهش عنوان كرد و افزود: همه ساله در آغاز ترم اول دانشجويی فراخوان مقالات همايش را اعلام می‌كنيم و در طول پنج ماه دانشجويان فرصت دارند مقالات خود را بنويسند و به دبيرخانه همايش ارايه دهند.
سبحانی‌نيا راهكارهای بعدی را اهدای جوايزو تقدير از مقالات برتر، ايجاد زمينه چاپ اين مقالات در نشريات علمی و بهره بردن از حضور علمی استادان در ارتقای كيفيت مقالات عنوان كرد.
همچنين در ادامه اين همايش حجت‌الاسلام والمسلمين مسعودی معاون پژوهشی دانشكده علوم حديث در خصوص بايسته‌ها و آسيب‌های پژوهشی مطالبی ر ا بيان كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين مسعودی كه صبح روز سه‌شنبه سوم خردادماه در دومين همايش حديث پژوهش سخن می‌گفت، رسيدن به فهم ژرف و عميق را لازمه داشتن شكيبايی و استمرار در مطالعه بيان كرد.
وی تجربه اندوزی و تقوای پژوهشی را از ديگر بايسته‌های پژوهشی عنوان كرد و افزود: شكست مقدمه تجربه اندوزی و پيروزی نهايی است و ديگر اينكه اگر كسی از موضوعی اطلاعی ندارد آن را رد نكند. همچنان كه حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمايند: از صفات مومن آن است چيزی را كه نمی‌داند، رد نكند.
مسعودی تلاش همه جانبه و ياری خواستن از خداوند را از ديگر بايسته‌های پژوهشی عنوان كرد و در ادامه افزود: اگر خدا دست ما را در كارهای پژوهشی نگيرد ما چيزی به علم گذشتگان نخواهيم افزود.
معاون پژوهشی دانشكده علوم حديث در بخش دوم سخنان خود به آسيب‌های عرصه پژوهش پرداخت و گفت: اولويت نداشتن در پژوهش، غرور علمی و علم برای علم از اين دسته آسيب‌ها هستند.
خاطرنشان می‌شود در دومين همايش حديث پژوهش از ۱۵ مقاله برتر دانشجويان دانشكده علوم حديث تقدير به عمل آمد.
خاطرنشان می‌شود جمعاً از ميان يكصد اثر رسيده به دبيرخانه اين همايش از ۱۵ مقاله برتر تقدير و به صاحبان آن‌ها جوايزی اهدا شد

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :