تاريخ : دوشنبه 1397/4/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 65143
تودیع و معارفه مدیریت گروه پژوهشی احیا و تصحیح پژوهشکده علوم و معارف حدیث برگزار شد

تودیع و معارفه مدیریت گروه پژوهشی احیا و تصحیح پژوهشکده علوم و معارف حدیث برگزار شد

جلسه گزارش کار و همچنین تودیع و معارفه مدیریت گروه پژوهشی احیا و تصحیح پژوهشکده علوم و معارف حدیث برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، در این جلسه که صبح سه شنبه ۵ تیرماه با حضورحضرت ایت الله ری شهریتشکیل شد ،حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم طباطباییرئیس و حجت الاسلام و المسلمین غلامعلیمعاون پژوهشکده علوم و معارف حدیث و اعضای گروه تصحیح و احیا حضور داشتند ، ضمن تقدیر از زحمات آقایمحمد هادی خالقیبه جهت زحمات پنج ساله در مدیریت این گروه ، آقایدکتر مهدی آشتیانیبه عنوان مدیر جدید گروه معرفی شد.

در این جلسه آقای محمد هادی خالقی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت پنج ساله خود در گروه پژوهشی تصحیح و احیا متون ، اظهار داشت کار برنامه تصحیح و تحقیق کتاب من لایحضره الفقیه و همچنین کتاب نهج البلاغه که در سال های اخیر در دستور کار پژوهشکده علوم و معارف حدیث قرار داشته است به ترتیب ۵۹% و ۳۳% پیشرفت داشته است.

حضرت آیت الله ری شهری  نیز ضمن تشکر از آقای خالقی و همچنین آرزوی موفقیت برای آقای آشتیانی، اظهار امیدواری کردند که به زودی این دو طرح و پروژه مهم به نتیجه برسد و به دست چاپ سپرده شود.

در پایان این جلسه تقدیر نامه مدیر سابق و همچنین حکم مسئولیت مدیر جدید این گروه، توسط  ریاست محترم پژوهشگاه قرآن و حدیث تحویل گردید.

گروه پژوهشی احیا و تصحیح متون، از گروه های پژوهشکده علوم و معارف حدیث است که  تصحيح، تحقيق، احيا و نشر آثار حديثى و علوم حديث؛و همكارى و مساعدت با ديگر گروه‏های پژوهشی و پژوهشگران در تصحيح متون حديثى  و تحقیق متن احادیث، با هدف دستیابی هر چه بیشتر و دقیق‌تر به «سیره و قول پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)» از اهداف این گروه است.

مهمترین اثر منتشره این گروه در سال های گذشته تحقیق و تصحیح کتاب الکافی در ۱۵ جلد است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :