تاريخ : پنج شنبه 1390/3/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6521
فعاليت های حديثی مراكز آموزشی عالی كشور برگرفته از طرح علمی دانشكده علوم حديث است

فعاليت های حديثی مراكز آموزشی عالی كشور برگرفته از طرح علمی دانشكده علوم حديث است

پنج شنبه ۱۲/۳/۹۰

پایگاه حدیث نت: معاون پژوهشی دانشكده علوم حديث با اشاره به استقبال برخی كشورهای اسلامی از كتب اين دانشكده گفت: كتب دانشكده علوم حديث در كشورهای فارسی زبان مانند تاجيكستان و افغانستان تدريس می شود.حجت الاسلام مسعودی

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی در گفتگو با خبرنگار ما، استقبال دانشگاههای داخلی از تأليفات دانشكده علوم حديث چشمگير عنوان كرد و افزود: تا كنون كتب اين دانشكده در دانشگاههای معتبر داخلی مانند دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، علوم رضوی مشهد، دانشگاه اصفهان و بسياری از مراكز آموزش عالی حوزوی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با بيان اينكه تا قبل از فعاليت دانشكده علوم حديث در ايران رشته¬ای به نام حديث وجود نداشته اظهار داشت: فعاليت هايی كه در حال حاضر در مراكز آموزش عالی شاهد آن هستيم همه براساس طرحی است كه به نام اين دانشكده در شورای عالی انقلاب فرهنگی ثبت شده است.
معاون پژوهشی دانشكده علوم حديث افزود: اين دانشكده در طول مدت فعاليتش تا كنون ۱۳ عنوان كتاب به چاپ رسانده و ۱۰عنوان كتاب ديگر نيز در مرحله چاپ و يا در دست تأليف دارد.
وی به فعاليت های معاونت پژوهش دانشكده علوم حديث اشاره و تصريح كرد: از ابتدای امسال براساس تشكيلات جديد معاونت پژوهشی دارای ۳ مديريت پژوهش، پايان‌نامه‌ها و كتابخانه و اطلاع رسانی‌ شد.
معاون پژوهشی دانشكده علوم حديث افزود: مديريت پژوهش و پايان‌نامه‌ها در قم و مديريت كتابخانه و اطلاع رسانی در شهر ری مستقر است.
حجت الاسلام و المسلمین مسعودی برگزاری كرسی های نظريه پردازی را از ديگر برنامه های اين معاونت عنوان كرد و اظهار داشت: اين فعاليت از اسفندماه سال گذشته با نقد و بررسی سريال مختارنامه آغاز شد و از اين پس نيز قصد داريم تمامی سريال‌هايی كه به تاريخ شيعه می‌پردازد انجام دهيم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :