مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : الأحادیث الغیبیة
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : مؤسسة المعارف الاسلامیة
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1415 ق
تعداد جلد : 3
قطع : وزیری
زبان : عربی
جستجو در Lib.ir

الأحادیث الغیبیة

پژوهشی است درباره غیب گویی و احادیثی که به این موضوع پرداخته اند.

پژوهشی است درباره غیب گویی و احادیثی که به این موضوع پرداخته اند. از آنجایی که کمتر به این قبیل مسائل پرداخته شده است، پرداختن به این موضوع از اهمیت زیادی در تحلیل مباحث دینی برخوردار بوده و همین نوع نگرش ویژگی خاصی به این اثر بخشیده است. فلسفه تدوین کتاب، بیان این مطلب است که اطلاع از امور غیبی کار هر کسی نیست و تنها مرتبطان با وحی و برخورداران از علم موهوب الاهی از آن آگاهند و از این رو، برای کسانی که به علم غیبِ غیب آگاهان، اطلاع داشته باشند، موجب ایمان و اعتقاد راسخ می شود. هدف کتاب، گردآوری آن دسته آحادی است که حاوی نکته پیش گفته است و نویسندگان، به صحت و عدم صحت اسناد آنها هم کاری نداشته اند.

کتاب با احادیث پیامبر آغاز می شود و آنچه باید درباره خود، امیر مؤمنان(ع) و اهل بیت و رخدادهای دیگر پیش گویی کرده، ذکر شده است. آنگاه احادیث امیر مؤمنان و پیش گویی های ایشان بر شمرده شده و سپس احادیثی که حضرت فاطمه زهرا(س) در آنها از اسرار و امور پنهان خبر داده آمده است و آنگاه احادیث یکایک امامان به ترتیب نقل شده است.

این پیش گویی ها شامل حوادث مهم و رخدادهای جزبی می شود. این غیبگویی ها شامل دوران یکایک معصومان و نیز حوادثی است که پس از آنها رخ داده است. مصادر یکایک احادیث در پاورقی ذکر شده و عمده آنها کتاب های شیعی اند. اسناد احادیث هم با مصادر در پاورقی آورده شده اند. مصادر کتاب به حدی است که بیشترین حجم کتاب را تشکیل می دهد.