تاريخ : سه شنبه 1390/3/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6524
تصويب اساسنامه و اصلاح ساختار پژوهشكده علوم و معارف حديث

تصويب اساسنامه و اصلاح ساختار پژوهشكده علوم و معارف حديث

سه شنبه ۱۷/۰۳/۹۰

پایگاه حدیث نت: رئيس پژوهشكده علوم و معارف حديث موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با بيان اين مطلب تفكيك شرح وظايف و اهداف دانشگاه و پژوهشگاه را از ويژگی های مهم اين اساسنامه عنوان كرد.حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد كاظم طباطبايی

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد كاظم طباطبايی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهداف بازنويسی اساسنامه موسسه علمی فرهنگی دارالحديث افزود: با توجه به اينكه مؤسسه در آينده از حالت سنتی فعلی خارج می شود و فعاليت هايش در دو بخش پژوهشگاه و دانشگاه ادامه خواهد يافت؛ بايد اساس¬نامه و شرح وظايف هر بخش به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرارگيرد.
وی با بيان اينكه در بخش پژوهشگاه برنامه ها و اساس نامه بايد به گونه ای باشد كه تمام فعالیت های پژوهشكده های مختلف اين موسسه را تحت پوشش قرار دهد تصريح كرد: در ساختار جديد پژوهشكده‌ی علوم و معارف حديث، پژوهشكده‌ی اخلاق و روانشناسی، پژوهشكده‌ی كلام و پژوهشكده‌ی تفسير زير مجموعه پژوهشگاه علوم و معارف حديث فعاليت خواهند كرد.
وی تأكيد كرد: با نيازسنجی دقيق و شرح اهداف و وظايف كامل و تعريف گروه‌های پژوهشی به طور شايسته و طراحی شيوه‌ی صحيح پژوهش منطقی و معقول می¬توانيم اساس‌نامه‌ی مؤسسه و پژوهشكده را به گونه‌ای طراحی كنيم كه جواب¬گوی تمام نياز‌های بخش پژوهش باشد.
رئيس پژوهشكده علوم و معارف حديث موسسه علمی فرهنگی دارالحديث با بيان اينكه مدرك علمی بعضی از پژوهشگران موسسه با سطح علمی آنها مطابقت ندارد اظهار داشت: برای رفع اين مشكلات ابتدا سطح علمی افراد مؤسسه از جهت كيفی و كمی سنجيده و امكانات ارتقاء مدرك علمی اين افراد پيگيری می¬شود تا در آينده‌ای نزديك بتوانيم افرادی متخصص همراه با مهارت در پژوهش حديثی و دارای مدرك شايسته داشته باشيم.
وی همچنين به برنامه های آينده اين موسسه كه در غالب همايش های مختلف در نظر گرفته شده است اشاره و تصريح كرد: همايش‌های علمی ‌‌ما در ۳ رده همايش‌های صرفاً پژوهشی، همايش‌های آموزشی و همايش‌های تبليغی ترويجی طراحی شده است كه بايد مراحل اداری تصويب اساس‌نامه‌ی پژوهشكده و شرح اهداف و وظايف را طی كند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدكاظم طباطبايی با اشاره به تقسيم بندی فعاليت های موسسه علمی فرهنگی دارالحديث در ساختار جديد افزود: بعد از تحليل اهداف و وظايف و آناليز مجموعه كار‌هايی كه بايد انجام ‌شود گروه‌هايی كه در حال حاضر فعاليت پژوهشی در پژوهشكده دارند را به گروه های متمايزی تقسيم می كنيم.
وی با بيان اينكه تا كنون پژوهش‌های حديثی ناب و شايسته ای در پژوهشكده و پايان‌نامه‌ها و پژوهش‌های بسيار فاخری را در دانشكده داشتيم گفت: با توجه به تنوع مخاطبان از نظر سن، جنس، مليت و سطح دانش و آگاهی، برای عمومی سازی اين معارف ناب را به گونه‌های متفاوت برای مخاطبين گوناگون عرضه كنيم كه بتواند پاسخگوی نياز‌های آنها باشد.
وی تأمين آسايش روحی ـ روانی پژوهشگران و مسائل رفاهی آنها را از ديگر برنامه های پژوهشگاه اعلام و خاطرنشان كرد: استفاده از امكانات تفريحی در مؤسسه و خارج از آن، طرح بيمه‌ی تكميلی كامل و شايسته و اصلاح و انسجام حقوق دريافتی افراد از جمله اين برنامه هاست.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :