زيادات اختيار المصباح - صفحه 204

على آله الطاهرين أفضل الصلاة و أشرف التحية ، و كتب بيمناه الجانية أقل الخليقة ، بل لا شيء في الحقيقة ، محمدشفيع المروزي مولدا و المشهد مسكنا و موطنا ، في دار السلطنة أصفهان صانهم اللّه عن طوارق الحدثان ، و الحمد للّه أولاً و آخرا و ظاهرا و باطنا ، و صلى اللّه على فخر المرسلين محمَّد و عترته الطاهرين ، و سلم تسليما كثيرا كثيرا و الحمدللّه .
در اين نوشته ، از اين نسخه با رمز «الف» ياد مى كنيم .
نسخه دوم : نسخه شماره 14137 كتاب خانه آستان قدس رضوى ؛ اين نسخه به خط نسخ كتابت گرديده است ، ولى نَسخ آن به زيبايى نسخه ديگر نيست ؛ همچنين ادعيه ، اعراب گذارى شده است ، ولى اعراب ها داراى اغلاط زيادى است . در اين نسخه ، هم از ابتداى كتاب و هم از انتهاى آن ، افتادگى رخ داده است . تعداد اوراق باقى مانده كتاب ، 244 برگ است كه مقايسه آن با نسخه الف نشان مى دهد ميزان افتادگى از ابتداى آن هفت و از پايان كتاب ، شش صفحه است . به همين جهت ، كاتب اين نسخه و زمان كتابت آن معلوم نيست . همچنين ترتيب صفحات اين نسخه ، در هنگام صحافى به هم خورده است و از جزء دوم يعنى اعمال ماه رمضان ، آغاز مى شود و از صفحه 256 كتاب ، جزء اول آغاز مى گردد . شايد علت اشتباه صحاف كتاب ، عدم وجود بسم اللّه الرحمن الرحيم در ابتداى نسخه ـ به جهت افتادگى چند صفحه ـ و وجود آن در ابتداى جزء دوم بوده است .
از اين نسخه ، با رمز «ب» ياد مى كنيم .

فهرست مطالب كتاب اختيار المصباح

چون اين كتاب تاكنون منتشر نگرديده ، و دسترسى به نسخه هاى آن نيز به آسانى ميسر نيست ، در اين جا عنوان مطالب آن براى زيادت

صفحه از 335