تاريخ : پنج شنبه 1390/5/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6585
اشتراكات اسلامی؛ عامل انسجام و اتحاد مسلمانان

اشتراكات اسلامی؛ عامل انسجام و اتحاد مسلمانان

آيت‌الله ری شهری در ادامه برنامه‌های خود در فيليپين، با عمرا لقمان وزير امور مسلمانان و مسئولان بخش‌های مختلف اين وزارتخانه ديدار و تبادل نظر كرد و ‌در اين ديدار بر اشتراكات اسلامی به عنوان عامل انسجام و اتحاد مسلمانان تأكيد شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در ابتدای ديدار آيت‌الله ری شهری از وزارتخانه امور مسلمانان فيليپين، وزير امور مسلمانان ضمن ابراز خرسندی از حضور هيئت ايرانی و تشكر از برگزاری موفقيت‌آميز اجلاس حج، گزارشی از روند تشكيل اين وزارتخانه ارائه و مسئولان بخش‌های مختلف را معرفی كرد.
وی همچنين در بخشی از سخنان خود به زمينه‌های مورد علاقه برای همكاری با جمهوری اسلامی ايران اشاره كرد.
در ادامه آيت‌الله ری شهری هم ضمن ابراز خرسندی از ديدار با مردم فيليپين و ملاقات با عمرا لقمان و تشكر از سخنرانی ايشان در اجلاس حج، اشتراكات ميان مسلمانان و اهتمام به آن را زمينه‌ساز گسترش همكاری‌ها و انسجام و وحدت ميان مسلمانان دانست.
همچنين در اين ملاقات، مسئولان بخش‌های مختلف وزارت امور مسلمانان به تشريح فعاليت‌های خود در زمينه‌های متنوع پرداختند.
در اين ملاقات آيت‌الله ری شهری تعدادی از كتب مؤسسه دارالحديث و همچنين يك جلد كتاب نفيس تصاوير حج را به عمرا لقمان اهدا كرد.
رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در فيليپين دومين سمينار تخصصی حج با موضوع «حج و تعالی انسانی» را با شركت شخصيت‌های مختلف فرهنگی‌، علمی و سياسی ايران و فيليپين و سخنرانان مسلمان و مسيحی، روز پنجشنبه ششم مردادماه در دانشگاه آگينالدو اين كشور برگزار كرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :