تاريخ : یکشنبه 1390/5/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6592
شناسايی آثار حديثی به همت گروه احيای آثار پژوهشكده علوم حديث صورت می‌گيرد

شناسايی آثار حديثی به همت گروه احيای آثار پژوهشكده علوم حديث صورت می‌گيرد

شنبه ۲۲/۵/۹۰

پایگاه حدیث نت: از آن‏جا كه زحمات تأليف بسيارى از كتب حديث و علوم حديث را گذشتگان بر خود هموار كرده‏اند و آثار بسيارى از ايشان به صورت مخطوط مانده است، اين گروه، وظيفه احيا و تصحيح آثار گذشتگان را به شيوه علمى و فنّى به عهده دارد. . .«مراقبات ماه رمضان»

به گزارش پایگاه حدیث نت گروه احيا و تصحيح، اهداف ذيل را دنبال مى‏كند: شناسایى و طبقه‏بندى آثار حديثى و علوم حديث؛ تصحيح و تحقيق و احياى آثار حديثى و علوم حديث؛ همكارى با پژوهشگران در تصحيح متون حديثى. . ،

در تحقق اين اهداف كتاب‏هاى الرسائل الرجالیّه، در چهار جلد، فائق المقال فی الحديث و الرجال، الرواشح السماوية، الاُصول الستّة عشر، الفوائد الرجالية، توضيح المقال فی علم الرجال، العقد النضيد والدّر الفريد، رسائل فی دراية الحديث، ۲ جلد، اكليل المنهج فی تحقيق المطلب و... نشر يافته است.
يكى از طرحهاى بزرگ اين گروه، تحقيق كتاب شريف الكافى است. همچنين تحقيق و تصحيح شروح كافى از جمله كارهاى اين گروه است كه شروح آن نيز چاپ شده است.
از ديگر طرحهاى بزرگ اين گروه، تدوين فهرستگان نسخه‏هاى خطى حديث و علوم حديث شيعه است كه هفت جلد آن چاپ شده و مجلدات ديگر در آينده‏اى نزديك چاپ و نشر و در قالب نرم‏افزار، عرضه خواهد شد.
انتشار مجموعه دفترهاى ميراث حديث شيعه نيز از فعاليتهاى اين گروه به شمار مى‏رود كه تاكنون بيش از يكصد و بيست رساله خطى حديثى در اين مجموعه تصحيح و انتشار يافته است.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمين «درايتی» مدير گروه احياء پژوهشكده علوم و معارف حديثی است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :