تاريخ : دوشنبه 1390/7/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6629
«دانش‌نامه قرآن و حديث»، پاسخگوی نياز جامعه علمی است

«دانش‌نامه قرآن و حديث»، پاسخگوی نياز جامعه علمی است

دو شنبه ۲۵/۷/۹۰

پایگاه حدیث نت: بايد با توجه به نياز روز جامعه، احاديث شريف را در اختيار انديشمندان قرار دهيم، همانگونه كه «دانش‌نامه قرآن و حديث»، پاسخگوی نياز روز جامعه علمی است.حجت‌الاسلام و‌المسلمين «پاينده»

حجت‌الاسلام و‌المسلمين «پاينده»، مسؤل مؤسسه فرهنگی دارالهدی در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت گفت: با توجه به نياز جامعه امروز و پرسش ها و شبهاتی كه وجود دارد، با استناد به منابع دين كه همان قران و سنت است، نياز جامعه را به صورت علمی شناسايی و بر اساس آن چنين دانش نامه ای تدوين كنيم.
وی در خصوص ضرورت تدوين «كتاب دانش نامه قران و حديث» افزود: پس از شناسايی نيازهای جامعه، می توان با نگاه جديد و ره بردی به تدوين احاديث، تحقيق جديدی در اختيار انديشمندان، فرهيختگان و كسانی كه می خواهند ديدگاه ناب اسلام شيعی را درك كنند، ارائه دهيم.
مسؤل مؤسسه فرهنگی دارالهدی تصريح كرد: در غير اين صورت ما نمی توانيم پاسخگوی نياز روز باشيم همانگونه كه امام خمينی(ره) فرمودند ما با بايد با نياز زمان و مكان پيش رويم همانگونه كه خصوصيت فقه و حديث شيعی اين است كه مطابق با نياز روز ارائه شده است.
ياداوری می شود، مراسم رونمايی از «دانش‌نامه قرآن و حديث» روز پنجشنبه ۱۴ مهر با حضور جمعی از مسئولان و شخصيت‌های حوزوی و كشوری در موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث برگزار شد.
گفتنی است، عرضه حديث در كنار آيات قرآن كريم، فراگيری همه موارد عموم و خصوص و مطلق و مقيد و... ، طبقه‌بندی روايات مرتبط در يك بخش، اختصار به وسيله حذف روايات مشابه، نقد و رفع تعارضات احتمالی، دستيابی آسان به ابواب مورد نظر و ارايه تحليل‌های مورد نياز از جمله ويژگی‌های اين دانش‌نامه اعلام شده است.
اين دانش‌نامه با استناد به آيات و روايات معصومان به توضيح و تبيين موضوعات، مفاهيم و مدخل‌های دينی می‌پردازد كه از جهت موضوعی، از دامنه گسترده‌ای برخوردار است و مفاهيم دينی، اعتقادی، اخلاقی، سياسی اقتصادی و فرهنگی را پوشش می‌دهد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :