تاريخ : شنبه 1390/9/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6639
راه‌ اندازی رشته‌های جديد در دانشكده علوم حديث

راه‌ اندازی رشته‌های جديد در دانشكده علوم حديث

شنبه ۵/۹/۹۰

پایگاه حدیث نت: معاون آموزشی و تحصيلات تكميلی دانشكده علوم حديث از راه‌اندازی چند رشته جديد در اين دانشكده خبر داد.گفتگو

«هادی حجت»، معاون آموزشی و تحصيلات تكميلی دانشكده علوم حديث در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، گفت: در سال جاری برای نخستين‌بار در مقطع كارشناسی ارشد و از طريق آزمون سراسری در دانشكدۀ علوم حديث قم در رشته علوم حديث، گرايش اخلاق، جذب دانشجو داريم.
وی گفت: همچنين در دانشكدۀ علوم حديث قم و از طريق آزمون اختصاصی ويژۀ طلاب، در رشتۀ ارتباطات، گرايش حجّ و زيارت، دانشجو جذب می‌كنيم.
معاون آموزشی دانشكدۀ علوم حديث در ادامه افزود: در مقطع دكتری نيز از طريق آزمون نيمه متمركز سازمان سنجش علاوه بر رشته مدرسی معارف اسلامی، گرايش قرآن و متون، در رشته‌های علوم قرآن و حديث و مدرسی معارف اسلامی، گرايش اخلاق اسلامی هم دانشجو جذب می‌نماييم.
حجّت در خصوص جذب دانشجو در نمايندگی دانشكده در اصفهان نيز گفت: امسال برای سومين بار در مقطع كارشناسی ارشد و از طريق آزمون اختصاصی ويژۀ طلاب در رشتۀ علوم حديث، گرايش های تفسير اثری، و رشته كلام و عقايد نيز پذيرش دانشجو خواهيم داشت. هادی حجّت تصريح كرد: برای سال تحصيلی ۹۰- ۹۱ در مقطع كارشناسی در تهران در رشتۀ فقه و حقوق اسلامی از ميان آقايان داوطلبان به شيوۀ نيمه متمركز (با برگزاری مصاحبه) و در رشته‌های علوم حديث، كلام اسلامی، علوم و معارف قرآنی نيز از ميان بانوان داوطلب شركت‌كننده در آزمون سراسری به شيوۀ متمركز دانشجو جذب می‌كنيم.
معاون آموزشی و تحصيلات تكميلی دانشكدۀ علوم حديث از اجرای رشته‌های علوم حديث گرايشهای نهج‌البلاغه، تفسير اثری، و كلام و عقايد، علوم قرآن و حديث، و فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع كارشناسی ارشد خبر داد و افزود: «جذب دانشجو در اين رشته‌ها به صورت نيمه متمركز با برگزاری مصاحبه انجام می‌شود.
هادی حجّت افزود: «در آزمون سال گذشته به دليل استقبال فراوان داوطلبان و نيز حفظ سطح كيفی دانشجويان، حداكثر رتبه‌های پذيرفته شده در اين دانشكده بويژه در دو رشتۀ علوم قرآن و حديث، و فقه و مبانی حقوق اسلامی، حدود ۹۰۰ نفر بوده است.
وی تصريح كرد: با توجّه به اعلام دو رتبه در كارنامه آزمون سال جاری برای هر يك از داوطلبان، رتبۀ مورد قبول برای دانشكدۀ علوم حديث كه ملاك عمل قرار خواهد گرفت، رتبۀ كل داوطلب در سهميه است نه رتبۀ اعلام شده برای مراكز غير انتفاعی. بنابراين، مناسب است داوطلبان عزيز اين موضوع را در نظر بگيرند.
گفتنی است، اولين آزمون كارشناسی ارشد ارتباطات گرايش «حج و زيارت» با حضور ۴۳۰ نفر داوطلب جمعه، ۲۷ آبان ماه در دانشكده علوم حديث قم واقع در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث برگزار ‌شد.
خاطرنشان می‌شود دانشكدۀ علوم حديث در مقطع كارشناسی ارشد در شهرهای تهران و قم، برای رشته‌های «علوم قرآن و حديث»، «علوم حديث، گرايش تفسير اثری»، «علوم حديث، گرايش كلام و عقايد»، «علوم حديث، گرايش نهج‌البلاغه» و «فقه و مبانی حقوق اسلامی» به شيوه متمركز با شرايط خاص (انجام مصاحبه) دانشجو می‌پذيرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :