تاريخ : دوشنبه 1390/9/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6652
ظرفیت های حدیث در علوم مختلف اسلامی شکوفا شده است

ظرفیت های حدیث در علوم مختلف اسلامی شکوفا شده است

معاون آموزشی دانشکده علوم حدیث: دانشکده علوم حدیث، ظرفیت های حدیث را برای گسترش و پیشرفت آن در علوم مختلف اسلامی شکوفا کرده است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم حدیث در جمع اساتید علمی و برجسته مراکز آموزش عالی کشور ترکیه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «حدیث مادر بسیاری از علوم اسلامی یا همه آنهاست» و «اهتمام به حدیث، پس از تمسک کتاب حکیم حمید، برترین وظیفه ای است، که عالم دین بدان مکلف است».
«هادی حجت»، به معرفی مقاطع و رشته های تحصیلی موجود در دانشکده علوم حدیث قم و ری پرداخت و افزود: در مقطع کارشناسی، رشته علوم حدیث، رشته علوم و معارف قران، رشته کلام اسلامی، فقه و حقوق اسلامی ارائه شده است. همچنین در کارشناسی ارشد رشته علوم حدیث در چهار گرایش تفسیر اثری، نهج البلاغه، کلام و عقائد و اخلاق دانشجو جذب کرده است.
وی به معرفی دانشکده مجازی علوم حدیث پرداخت و تصریح کرد: همۀ علاقمندان می‌توانند در هر نقطه از جهان و در هر ساعت از شبانه روز به پایگاه اینترنتی دانشکده مراجعه و از امکانات و دروس آن استفاده کنند. همچنین در این شیوۀ آموزشی بسیاری از محدودیت‌ها از جمله مرزهای جغرافیایی از میان برداشته و شرایط مناسبی برای ورود به عرصه‌های بین‌المللی فراهم شده است.
حجت اظهار داشت: برنامه‌ها ی ارائه شده در پایگاه اینترنتی دانشکده مجازی علوم حدیث به نشانیhttp://vu.hadith.ac.irدر قالب دوره‌های رسمی و آزاد عرضه می‌شود که بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
معاون پژوهشی دانشکده علوم حدیث، نیز با ابراز خرسندی از حضور اساتید برجسته کشور ترکیه در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، گفت: پشتکار اساتید ترک، در پژوهش های علمی مطرح است و آنان در سایه شکوه تمدنی خویش به کاوش های علمی می پردازند.
حجت الاسلام و المسلمین «مسعودی»، افزود: دانشکده علوم حدیث، دستاوردها و تجربیات اساتید کشور ترکیه را در نهادینه ساختن محبت اسلامی بین اقوام مختلف مسلمان و ترغیب دانشجویان، به شکوفایی تمدنی خویش را ارج می نهد.
معاون فرهنگی دانشکده علوم حدیث نیز در این دیدار خواستار تعاملات دینی مشترک بین دانشکده علوم حدیث و مراکز علمی ـ آموزشی کشور ترکیه شد.

۱۵ نفر از اساتید برجسته مراکز اموزش عالی کشور ترکیه، عصر شنبه ۱۹ آذر، ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، با مدیر گروه علوم قرآن دانشکده علوم حدیث، معاونین پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دانشکده دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :