مفهوم عقل و حدود کارآیی آن در دو شرح «الکافی» - صفحه 91

اکتسابی بودن معرفت را نه تنها به متکلمین، بلکه اجماع همه امت می‏داند.

کتابنامه

_ احیاء علوم الدین، محمد غزالی، تصحیح: محمد بن مسعود الاحمدی، بیروت: عالم الکتب، 1426ق.
_ اوائل المقالات فی المذاهب و المختارات، محمد بن محمد مفید، تصحیح: فضل الله زنجانی، تحقیق: ابراهیم انصاری زنجانی، قم: کنگره شیخ مفید.
_ بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الأئمة الاطهار، محمد باقر مجلسی، بیروت: مؤسسة الوفاء، 1404ق.
_ تاج العروس من جواهر القاموس، محمد بن محمد زبیدی، بیروت: مکتبة الحیاة.
_ تجرید الاعتقاد، محمد بن محمد طوسی، تحقیق: محمد جواد حسینی جلالی، قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
_ التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، حسن مصطفوی، تهران: مؤسسه چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‏ اول، 1368ش.
_ التعلیقة علی اصول الکافی، محمد باقر میرداماد، قم: خیام.
_ التوحید، محمد بن علی صدوق، تحقیق: ‏هاشم حسینی تهرانی، قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه.
_ الذریعة الی تصانیف الشیعة، محمد محسن آقا بزرگ تهرانی، بیروت: دار الاضواء، ‏ سوم، 1403ق.
_ رسائل، ابن سینا، قم: انتشارات بیدار.
_ رسالة فی العقل، ابونصر فارابی، بیروت.
_ الرواشح السماویة فی الاحادیث الامامیة، محمد باقر میرداماد، قم: دارالخلافة.
_ شرح اصول الکافی، صدر الدین محمد شیرازی، مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، 1383ش.
_ شرح الکافی، ملاصالح مازندرانی، تحقیق: سید علی عاشور، بیروت: دار احیاء التراث العربی، ‏ دوم، 1429ق.
_ عدة الاصول، محمد بن حسن طوسی، 1417ق.
_ الفوائد المدنیة، محمد امین استر آبادی، قم: مؤسسه نشر اسلامی، ‏ دوم، 1426ق.

صفحه از 92