تاريخ : دوشنبه 1390/9/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6675
چهارمين نشست شورای همايش بزرگداشت آيت‌الله مشكينی(ره) برگزار شد

چهارمين نشست شورای همايش بزرگداشت آيت‌الله مشكينی(ره) برگزار شد

دو شنبه ۲۸/۹/۹۰

پایگاه حدیث نت: چهارمين نشست شورای همايش بزرگداشت آيت‌الله مشكينی(ره)، با حضور آيت‌الله ری شهری و ديگر اعضای اين شورا، پنجشنبه، ۲۴ آذر در مؤسسه دارالحديث برگزار شد.همایش

به گزارش پایگاه حدیث نت، در ابتدای نشست شورای همايش بزرگداشت آيت‌الله مشكينی(ره) حجت‌الاسلام و المسلمين مهريزی، دبير علمی همايش به شرح فعاليت‌های علمی اين همايش پرداخت و گفت: برنامه‌های علمی اين همايش، در پنج محور پيگيری می‌شود: تدوين مجموعه آثار آيت‌الله مشكينی، پياده‌سازی و تدوين نوارهای درسی و سخنرانی‌های ايشان، سفارش تأليف و تحقيق كتاب، تهيه خبرنامۀ همايش و دست آخر انتشار محصول فعاليت‌های ياد شده در قالب نرم افزار.
در ادامه اين جلسه، آيت‌الله ری شهری و ديگر اعضای شورا، هر يك ديدگاه‌های خود را در مورد كارهای پيش روی همايش، بيان كردند.
گفتنی است، رياست اين همايش به عهدۀ حضرت آيت‌الله استادی است و آيت‌الله محمدی ری شهری و سيدعلی حائری، و نيز حجج اسلام قاضی عسكر، سيدحسن عاملی، مهدوی‌راد، عبداللهی، قافله‌باشی، مولايی، مهريزی، خوش قلب و آقای بهرام محمدی‌نيا، از اعضای شورای همايش هستند.
پيش‌بينی می‌شود، همايش بزرگداشت آيت‌الله مشكينی(ره) پاييز سال ۱۳۹۱ برگزار شود. به همين منظور از صاحبان قلم و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، برای نگارش مقاله دعوت شده تا پايان شهريور سال ۱۳۹۱ مقالات خود را در محورهای اعلام شده، به نشانى دبيرخانه همايش، واقع در قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از شهرك جهاد، مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث و يا به نشانی پست الكترونيك info@meshkiny.com ارسال كنند.
همچنين، از همه كسانى كه خاطره‏اى از معظّم له در ذهن، و يا صدا و تصوير منتشر نشده و يا هرگونه دست‏نوشته‏اى از ايشان در اختيار دارند، تقاضا شده كه آن را به نشانى دبيرخانه همايش، ارسال نمايند تا در «زندگى‏نامه» و «مجموعه آثار» از آن، استفاده گردد.
گفتنی است، حضرت آيت‌‌‌الله‌ علی مشكينی‌(ره)، در سال‌های‌ عمر پر بركت خويش،‌ فعاليت‌های گوناگونی‌ را به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌. بسياری‌ از محققان و فضلای امروز از شاگردان‌ وی‌ به‌ شمار می‌آيند. وی كتب‌ دورۀ مقدمات‌ و سطح‌ حوزه را بارها تدريس‌ كرده‌ و سال‌ها به‌ تدريس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول و تفسير قرآن كريم‌ اشتغال‌ داشته‌ است‌.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :