تاريخ : چهارشنبه 1390/9/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6679
شرايط پذيرش دانشجويان خارج از كشور برای تحصيل در دانشكده علوم حديث اعلام شد

شرايط پذيرش دانشجويان خارج از كشور برای تحصيل در دانشكده علوم حديث اعلام شد

علاقه مندان در صورتی كه بتوانند اقامت در ايران را دريافت كنند و زبان فارسی را فراگيرند با پذيرش در دانشكده علوم حديث، علوم حديث را فرامی گيرند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام و المسلمين «صادقی»رئيس دانشكده علوم حديث، روز سه شنبه ۲۹ آذرماه در پاسخ به سؤال يكی از اعضا هيئت علمی ۱۰ نفره ويتنامی كه به مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث آمده بودند در خصوص شرايط پذيرش علاقه مندان خارج از كشور برای تحصيل در دانشكده علوم حديث گفت: شرايط پذيرش دانشجو از خارج از كشور، زياد دشوار نيست و علاقه مندان در صورتی كه بتوانند اقامت در ايران را دريافت كنند و زبان فارسی را فراگيرند با پذيرش در دانشكده علوم حديث، علوم حديث را فرامی گيرند.

وی تصريح كرد: در حال حاضر دانشجويانی از كشورهای عربی و افغانستان در اين دانشكده مشغول تحصيل هستند.
حجت الاسلام و المسلمين «صادقی»، بيان داشت: دانشكده علوم حديث، يكى از مؤسسات آموزش عالى غيردولتی ـ غيرانتفاعى است كه با مجوز رسمى شوراى عالى انقلاب فرهنگى، فعـاليت آموزشى خود را آغاز كرده است.
وی اظهار داشت: بر اساس آيين‌نامه‌های آموزشی مصوب و مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، تحصيل در مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته رشته علوم حديث، برابر با چهار نيم‌سال تحصيلی است. دروس اين مقطع، در ۲۸ واحد درسی و ۴ واحد پايان‌نامه تنظيم شده است. در حال حاضر، دانشجويان مقطع كارشناسی ارشد دانشكده در سه گرايش تفسير اثری ، كلام و عقايد و نهج البلاغه پذيرش شده‌اند.
رئيس دانشكده علوم حديث به معرفی رشته های دانشكده علوم پرداخت افزود: از دروس رشته علوم حديث با گرايش تفسير اثری، می‌توان به روش‌شناسی تفسير اثری، آسيب‌شناسی روايات تفسيری، مبانی فهم حديث، تفسير موضوعی و ... اشاره كرد.
وی ادامه داد: برخی از عناوين دروس رشته علوم حديث با گرايش كلام و عقايد اسلامی، عبارتند از: حوزه‌ها و مكاتب حديثی، كتاب‌شناسی احاديث اعتقادی، علم كلام، علم و معرفت در قرآن و حديث، مبانی احتجاج و گفت وگو در قرآن و حديث، توحيد در قرآن و حديث. در رشته علوم حديث با گرايش نهج البلاغه نيز دروسی چون : نقد متن و بررسی شبهات پيرامون نهج البلاغه ، مباحث اعتقادی در نهج‌البلاغه ، اخلاق و تربيت در نهج البلاغه و امثال آن ارائه می‌شود.

۱۰ نفر از اساتيد دانشگاهی كشور ويتنام به همراه دبير دوم سفارت اين كشور در ايران، روز سه شنبه ۲۹ آذر ضمن بازديد از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با رئيس دانشكده علوم حديث، ديدار و گفتگو كردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :