تاريخ : چهارشنبه 1390/10/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6689
شهادت‌نامه امام حسين(ع) به چاپ چهارم رسيد

شهادت‌نامه امام حسين(ع) به چاپ چهارم رسيد

پایگاه حدیث نت: چاپ چهارم كتاب شهادت‌نامه امام حسين(ع) از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحديث منتشر شد.

چهار شنبه ۷/۱۰/۹۰

پایگاه حدیث نت: چاپ چهارم كتاب شهادت‌نامه امام حسين(ع) از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحديث منتشر شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، كتاب شهادت‌نامه امام حسين(ع) برای چهارمين بار از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحديث منتشر شد.
در اين كتاب، تأثيرگذارترين برهه از زندگى امام حسين(ع) يعنى برهه انسان‏ساز و آزادى‏بخش قيام كربلا مطابق آنچه در دانش‏نامه امام حسين(ع) آمده است البته در مقياسى كوچك‏تر و با اختصارى روشمند، روايت شده است.
كتاب «شهادت‌نامه امام حسين(ع)»، گزيده‏اى هزار صفحه‏اى از دانش‏نامه امام حسين(ع) است.
اين كتاب از هفت بخش اصلی تشكيل شده و مهم‏ترين مباحث مربوط به حماسه عاشورا، پيشگویى درباره شهادت امام حسين(ع)، خروج امام حسين(ع) از مدينه تا ورود به كربلا، از رسيدن امام حسين(ع) به كربلا تا شهادت ايشان، وقايع پس از شهادت امام حسين(ع)، عزادارى و گريه براى امام حسين(ع) از عناوين فصل‌های اين كتاب است.
نويسنده در معرفی كتاب آورده است: برهه‏اى از زندگانى امام حسين(ع) را كه در آن، حماسه بی‌نظير كربلا به منصه ظهور رسيده را مى‏توان حساس‏ترين مرحله از عمر شريف آن بزرگوار به شمار آورد. اين حساسيت را بايد در تأثير شگرف نهضت كربلا در حفظ و ماندگارى دين و زدودن پيرايه‏هاى آن كه توسط كانون‏هاى زر و زور و تزوير در ادوار مختلف بر آن، تحميل شده‏اند و نيز در بيدارى ملت‏هاى ستم‏ديده جست‌وجو كرد.
نويسنده اين كتاب در بخش پيشگویى درباره شهادت امام حسين(ع) تصريح كرده است: در اين بخش خبرهاى آسمانى رسيده درباره شهادت امام حسين(ع) و پيشگویى‏هاى پيامبر خدا(ص) و اميرمؤمنان(ع) و ديگر پيشوايان و بزرگان درباره شهادت امام حسين(ع)، در قالبى نظام‏يافته ارائه شده است. به علاوه، قطعيت صدور اين دسته از روايات، مورد تأكيد قرار گرفته و توضيح داده شده كه مقدر بودن شهادت امام حسين(ع) و پيشگویى آن، منافاتى با اراده و اختيار او ندارد.
در بخش پايانی كتاب مباحثی مانند احاديث متعدد در سفارش به عزادارى، مصيبت‏خوانى و گريستن و گرياندن براى سالار شهيدان و معرفى نخستين عزاداران امام(ع) پس از واقعه كربلا، اهميت ويژه روز عاشورا و آداب اين روز و نيز سوگ‌مندى جهان آفرينش در مصيبت‏هاى سالار شهيدان، گزارش شده است.

چاپ چهارم كتاب شهادت‌نامه امام حسين(ع) به شمارگان ۲ هزار نسخه و قيمت ۱۶ هزار تومان چاپ شده و از سوی محمد محمدی ری شهری با همكاری سيد محمود طباطبايی‌نژاد و سيد‌روح‌الله سيد‌طبائی تاليف شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :