17
پیشوایان هدایت (خاتم انبیاء محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله)

قسمت اوّل‌

پيشگفتار
شيوه قرآن در ارائه و پژوهش تاريخ و سيره
بخش نخست
آخرين پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلم در يك نگاه
بخش دوم
نويد پيامبران، در روزگاران
بخش سوم
جلوه‌هايى از شخصيت پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله و سلم‌


پیشوایان هدایت (خاتم انبیاء محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله)
16

ديدار خدا نايل گشتند.

به يقين، تاريخ‌نگاران هيچ‌گاه بر دست‌يابى به تمامى ابعاد زندگى عطرآگين آن بزرگواران قادر نيستند. از اين‌رو، مى‌كوشيم تا با پژوهش و تحقيقى ژرف از آن‌چه در تاريخ آمده با خوشه‌چينى از خرمن سيره آنان، اثرى سودمند فراروى خوانندگان قرار دهيم.

پژوهش ما با شرح زندگانى نبىّ اكرم صلّى اللّه عليه و اله و سلم آغاز و با بيان زندگى وجود مبارك خاتم اوصيا حضرت ولى عصر امام زمان- عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف- پايان مى‌پذيرد، اميد اين‌كه خداى متعال، گيتى را به نور عدالتش روشن گرداند.

كتاب حاضر، به بررسى زندگانى پيامبر عظيم الشأن اسلام در تمام زواياى فردى و اوضاع سياسى و اجتماعى دوران بسيار دشوارش مى‌پردازد. آن بزرگوار، اساس برجسته‌ترين ارزش‌هاى اسلامى را در عمق انديشه و عقيده و در افق اخلاق و سير و سلوك، استوار ساخت و طىّ روزگاران، مشعلى فروزان از ايمان، پاكى و روشنايى فراراه جهانيان قرار داد.

جا دارد از كليه كسانى كه در به ثمر رسيدن اين طرح مبارك تلاش فراوانى مبذول داشته و آن را به جهان نور تقديم كردند به ويژه اعضاى محترم گروه تأليف بالاخص محقق ارجمند حجة الاسلام و المسلمين جناب آقاى سيّد منذر حكيم حفظه الله تعالى، سپاسگزارى كنيم و سر بر آستان حق بساييم كه توفيق به انجام رساندن اين دائرة المعارف خجسته را به ما ارزانى داشت؛ «فإنّه حسبنا و نعم النصير».

معاونت فرهنگى‌

مجمع جهانى اهل بيت عليهم السّلام‌

  • نام منبع :
    پیشوایان هدایت (خاتم انبیاء محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله)
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    مجمع جهانی اهل البیت (ع)
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1427 ه ق
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 11553
صفحه از 346
پرینت  ارسال به