تاريخ : یکشنبه 1397/5/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67005
بازدید مدیران آستان قدس حسینی(ع) از مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث

بازدید مدیران آستان قدس حسینی(ع) از مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث

مسئولان بخش سازماندهی اطلاعات و تحقیق و نسخ خطی آستان مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث ضمن دیدار با مدیران بخش فن آوری و بین الملل از بخش های مختلف مؤسسه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث ـ حجت الاسلام علی رضا بهرامی مدیر امور بین الملل دارالحدیث با ابراز خرسندی از حضور مهمانان، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته و آثار ترجمه شده به زبان های مختلف ارائه کرد.

در ادامه جلساتی با حضور مسولان فن آوری برگزار شد و طرفین به معرفی امکانات و ظرفیت های خود ‍‍‍‍ﭘرداختند.

میهمانان در گفتگو با آقای مهندس صادقی معین مدیر فن آوری اطلاعات مؤسسه دارالحدیث با اشاره به رضایت بخش بودن خدماتی که پیش تر  از محصولات فناورانه دریافت کرده اند، درخواست کردند تجربیات فن آوری دارالحدیث در حوزه های مدیریت فناوری اطلاعات و ‍‍ﭘیاده سازی استانداردهای روز نظیر ITIL،ISMS، COBIT و نیز محصولات تولید شده نظیر ساماندهی اطلاعات، کتابخانه دیجیتال، سامانه LIB و جستجوگر حدیثی میزان در دسترس آنان قرار گیرد.

هم چنین در بازدیدی که از اتاق سرور موسسه صورت گرفت، تبادل نظر در زمینه توسعه امکانات زیرساختی فناورانه در حرم مطهر امام حسین علیه السلام صورت ﭘذیرفت.

یکی دیگر از برنامه های این بازدید آشنایی با فعالیت های مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه بود. در این دیدار که با حضور میهمانان، مدیران مرکز و مدیر فناوری اطلاعات صورت گرفت فعالیت های مختلف مرکز اعم از فعالیت های آموزشی و ﭘژوهشی، تولید دروس و دوره های آموزش های آزاد تبیین شد. از آن جایی که به گفته میهمانان محترم اخیرا آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین اقدام به تاسیس دانشگاه نموده است، آشنایی با فعالیت های دانشگاه قرآن و حدیث خصوصا در زمینه آموزش الکترونیکی و استفاده از تجربیات مجموعه می تواند بسیار مفید واقع گردد.

هم چنین در بازدیدی که از فعالیت های صورت گرفته در معاونت فرهنگی و هنری صورت گرفت، محصول ثارالله شامل نرم افزار ویندوزی، نرم افزار اندرویدی ( نرم افزار واقعیت مجازی) و نیز کتاب ثاراالله به همراه سایت های روایت زندگی و حکایت زندگی معرفی گردید.

میهمانان نیز تمایل خود را بابت ترجمه عربی محصولات و همکاری با موسسه در این حوزه اعلام کردند.

گفتنی است، طی بازدیدی که در روزهای سیزدهم الی شانزدهم مردادماه صورت گرفت، آقای حسین عدنان رضوی و آقای احمد جاسم محمد الساعدی از مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :