تاريخ : سه شنبه 1397/7/10
کد خبر: 67260

تولید نرم‌افزار سه زبانه دانشنامه تاریخ تشیع

نرم‌افزار سه‌زبانه دانشنامه تاریخ تشیع مشتمل بر ۳۰۰ عنوان کتاب در ۴۰۰ مجلد از سوی مرکز کامپیوتری علوم اسلامی (نور) تولید شده است.

به گزارش ایکنا؛ علی جباری، مدیر پروژه تولید نرم‌افزار دانشنامه تاریخ تشیع امروز ۹ مهرماه در نشستی خبری گفت: این نرم‌افزار در طول پنج سال گذشته با همکاری جمعی از محققان و اندیشمندان این مرکز در ۳۰۰ عنوان کتاب تولید شده است.

وی افزود: ۱۶۵ عنوان از این کتب به زبان عربی و ۱۳۵ عنوان هم به زبان فارسی است و در ۱۰ رده علمی تقسیم‌بندی شده است.

جباری با بیان اینکه در بخش دانشنامه این نرم‌افزار سه بخش وجود دارد بیان کرد: در درختواره این نرم‌افزار، ۱۲۰ جلد از ۳۰۰ عنوان کتاب گنجانده شده است و ۴۰ هزار ارجاع متنی دارد.

وی ادامه داد: در بخش بانک مقالات این نرم‌افزار هم هزار و ۲۰۰ مقاله تخصصی وجود دارد که دسته‌بندی شده است، همچنین در نگارخانه این مجموعه، ۴۰۰ نقشه تخصصی در مورد تشیع و ۳۰۰ تصویر از علما و دانشمندان شیعه وجود دارد.

جباری عنوان کرد: اطلاعات تشیع و اقدامات شیعیان در سطوح سیاسی و اجتماعی، جایگاه فرهنگی و تمدنی شیعیان در موضوعاتی مانند پیدایش و گسترش شیعیان، باور‌های اعتقادی شیعه، فرقه‌های شیعه، قبائل و خاندان‌های شیعه، جنبش‌ها و قیام‌های شیعه، دولت‌های شیعه، فرهنگ و تمدن شیعی، پراکندگی جغرافیایی شیعه و شیعیان از نگاه دیگران در این نرم‌افزار مورد بحث قرار گرفته است.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :