تاريخ : شنبه 1397/10/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67786
کتابخانه تخصصی حدیث در تهران راه اندازی می شود

کتابخانه تخصصی حدیث در تهران راه اندازی می شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با همکاری مؤسسه دارالحدیث کتابخانه تخصصی حدیث (جدا از ری) در تهران راه اندازی می شود تا علاوه بر پویش کتاب به عنوان یک مرجع حدیثی استفاده شود.

آقای اوحدی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث  با ابراز خرسندی از حضور در این مؤسسه گفت: در عرصه پژوهش های حدیث محور،  تلاش ماندگاری صورت گرفته است.

وی افزود: تالیفات پژوهشگاه قرآن و حدیث آثاری ماندگار، در حوزه نشر فرهنگ  قرآن و اهل بیت(ع) است، و پژوهش های صورت گرفته در زمینه اخلاق کاربردی پژوهشگاه، نیاز جامعه امروزاست و برای آسیب های اجتماعی راه حل های مناسبی ارائه کرده است.

آقای اوحدی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان اقتدار معنوی جامعه را بر پایه اصالت ها و هویت های معنوی عنوان می کنند و فعالیت های صورت گرفته از سوی مؤسسه دارالحدیث در جهت ترویج فرهنگ قرآن و حدیث بوده که تضمین کننده اقتدار معنوی برای کشور است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از آیت الله ری شهری به عنوان شخصیت ماندگار انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: ایشان بیش از ۵۰ سال از عمر خویش را در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) صرف کرده و معرفی و پاسداشت عالمان معاصر به جوامع اسلامی و نسل جوان از وظایف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

آقای اوحدی گفت: پس از نشستی که با ریاست محترم مؤسسه برگزار شد، مقرر شد، کارگروهی برای  برنامه ریزی منسجم تشکیل شود.

وی از راه اندازی کتابخانه تخصصی حدیث در تهران خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این کتابخانه دسترسی دانشجویان، پژوهشگران و طلاب، طرح سراسری پویش کتاب اجرا شود.

گفتنی است، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه ضمن بازدید از بخش های مختلف پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث با آیت الله محمدی ری شهری رئیس مؤسسه دارالحدیث و مسؤلان ارشد مؤسسه دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :