تاريخ : چهارشنبه 1397/10/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67833
اهداء کتاب «حکمت نامه عیسی بن مریم(ع)» به اسقف مسیحیان سوریه

اهداء کتاب «حکمت نامه عیسی بن مریم(ع)» به اسقف مسیحیان سوریه

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ضمن دیدار و گفتگو با اسقف مسیحیان سوریه، کتاب «حکمت نامه عیسی بن مریم(ع)» نوشته آیت الله محمدی ری شهری را به وی اهداء کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل ازگروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آیت الله «سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری» نماینده مقام معظم رهبری در سوریه به مناسبت آغاز سال جدید میلادی با «بطریک الیازجی» اسقف مسیحیان سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله طباطبایی در دیدار با الیازجی گفت: «اسلام و مسیحیت و همه ادیان متکامل هم دیگر هستند نه متناقض همدیگر، یعنی نقض نمی‌کنند همدیگر را بلکه همدیگر را کامل می‌کنند».

وی در ادامه افزود: «یکی از ابعاد کمال و تکامل در میان ادیان آن بُعد محبت و انسی است که میان اصحاب و ادیان مختلف وجود دارد و آنچه که دشمنان در این روز ها از آن احساس خوف می کنند ، همین محبت میان اصحاب و ادیان است».

گفتنی است، کتاب«حکمت نامه عیسی بن مریم(ع)»بخشی از آموزه های حضرت عیسی(ع) است که از طریق منابع اسلامی (اعم از شیعه و سنّی)، گزارش، و با نظمی جدید و دسترسی و جستجوی آسان تنظیم شده است.

عناوین هفت فصل این کتاب عبارت اند از: حکمت های عقلی و علمی ، حکمت های عقیدتی ، حکمت های عبادی ، اخلاق و رفتار نیکو، اخلاق و رفتار زشت، مَثَل ها و حکمت ها و اندرزهای خداوند متعال به عیسی(ع).

این اثر به زبان‌های عربی، ارمنی ایتالیایی و اسپانیایی برگردان و منتشر شده است.

چاپ سوم کتاب«حکمت نامه عیسی بن مریم(ع)» به زبان فارسی، قطع وزیری در ۳۲۲ صفحه به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :