تاريخ : پنج شنبه 1397/10/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67900
جهان امروز تشنه معارف ناب اهل بیت است

جهان امروز تشنه معارف ناب اهل بیت است

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه جهان امروز تشنه عرفان ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است تصریح کرد: امروز عرفان ناب اهل بیت عصمت و طهارت، در دنیای غرب خواهان زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری در حاشیه نشست نظام تربیت دینی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به خبرنگار آستان نیوز، گفت:
ما مسلمانان با جهان مسیحیت مشترکات فراوان داریم و باید با تبادل نظر و گفت‌وگوهای علمی و اصولی با یکدیگر در گسترش و توسعه نظام دینی در جهان بکوشیم.
وی نشست «نظام تربیت دینی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه» را دومین پیش نشست کنگره تخصصی «همایش بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی» دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش قطعا زمینه خوبی برای گفت‌وگوی ادیان در زمنیه تعلیم و تربیت است و خوشبختانه گفت‌وگوهای خوبی هم بین مسلمانان و مسیحیان رد و بدل شد.

شناسایی حوزه‌های علمیه به جهان غرب

وی با تأکید بر حفظ اصالت حوزه‎های علمیه و شناسایی محیط‌های حوزوی به دنیای غرب افزود: واقعیت این است که ما باید اصالت‌هایی را که در حوزه‌های علمیه قدیم داشتیم حفظ و بر آن پافشاری کنیم.
وحدتی شبیری اضافه کرد: غربی‌ها سال‌ها روی شیوه‌های تربیتی حوزه‌های علمیه ما مطالعه کردند و آن را به غرب برده و با الگوگیری از آن در مراکز دینی خود پیاده کردند؛ یکی از مهمانان خارجی این همایش به نام کاردینال آبولین پنج سال درباره شیوه‌های تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه قدیم ما کار کرده است ولی ما خودمان از داشته‌هایمان غافلیم.
وی با بیان اینکه در این همایش موضوعات مفیدی از جمله چگونگی حفظ جوانان در برابر مادی‌گری و بی‌دینی با استفاده از تعالیم دینی مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش‌هایی از شبکه‌های مجازی در صدد سرقت مغزهای جوانان، انحراف آن‌ها از راه درست و ترویج الحاد و بی‌دینی هستند و باید با شیوه اصولی آن‌ها را به دین علاقمند کرد.
وی با اشاره به اینکه ما در این همایش پیشنهاد کردیم که جهان غرب با مراسم بزرگ دینی مسلمانان چون اعتکاف، راهپیمایی پرشور اربعین و مناجات‌های پرشور اهل بیت(ع) آشنا شوند، تأکید کرد: ما باید با انجام پروژه‌های مشترک با علمای دینی مسیحیت مناجات‌های ارزشمند اهل بیت(ع) را با نام خود آنها به دنیای امروز و جهان مسیحیت عرضه کنیم.

امام رضا(ع) پیشتاز گفتگوی ادیان

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه جهان امروز تشنه عرفان ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، تأکید کرد: ما با نام مبارک امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی را پایگاهی برای گفت‌وگوی ادیان ابراهیمی قرار خواهیم داد و با این گفت‌وگوها و تبادل نظر‌ها، در رفع مشکلات فقهی که برای مهاجران مسلمان به کشورهای مغرب زمین بر اثر اختلاط با دنیای غرب به وجود آمده، خواهیم کوشید.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :