تاريخ : چهارشنبه 1390/12/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6823
بازديد پژوهشگران مجلس علمای اندونزی از مؤسسه دارالحديث

بازديد پژوهشگران مجلس علمای اندونزی از مؤسسه دارالحديث

جمعی از اساتيد و هيئت علمی دانشگاه اندونزی با معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحديث ديدار و گفتگو كردند

به گزارش پایگاه حدیث نت، در این دیدار که در سالن جلسات موسسه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد گروه پژوهشی اندونزیایی به طرح سئوالات خود درباره پژوهش های علوم حدیث پرداختند و خواستار تدوین تفاهم نامه همکاری شدند.
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در این دیدار ضمن استقبال از حضور این پژوهشگر دینی در مؤسسه دارالحدیث به تبیین فعالیت های صورت گرفته در پژوهشگاه علوم و معارف حدیث و دانشگاه علوم حدیث پرداخت.
معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث بیان داشت: مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، تنها مؤسسه ایی است که درباره حدیث شیعه فعالیت می کند. کتابخانه تخصصی حدیث شیعه نیز در جهان اسلام کم نظیر است.
سبحانی نیا در ادامه با بیان اینکه مؤسسه دارالحدیث، در بخش تقریب مذاهب، اقدامات چشمگیری انجام داده، بیان داشت: در پژوهش های حدیث، متون حدیثی شیعه و متون حدیثی اهل سنت تحقیق می شود و مطابق این دو منبع کتاب تدوین می شود.
در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا به سؤالات اساتید علمی مراکز اموزش عالی کشور اندونزی، پاسخ گفت و این هیئت علمی از بخش های مختلف مؤسسه بازدید کرد.
گفتنی است، جمعی از اساتید و هیئت علمی دانشگاه های علاءالدین ماکسار، دانشگاه اسلامی بندو و دانشگاه دولتی سوراکارتا کشور اندونزی پیش از ظهر سه شنبه ۲ اسفند۱۳۹۰ ضمن بازدید از بخش های مختلف مؤسسه دارالحدیث با معاون فرهنگی و ارتباطات این مؤسسه دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :