تاريخ : شنبه 1390/12/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6834
بازديد جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی تركيه از مؤسسه دارالحديث

بازديد جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی تركيه از مؤسسه دارالحديث

جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی كشور تركيه پنج شنبه 17 اسفند، ضمن بازديد از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با سرپرست امور بين الملل مؤسسه ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در ابتدای اين نشست، حجت الاسلام و المسلمين «حسين پور» به معرفی بخشهای مختلف موسسه پرداخت و به سوالات بازديد كنندگان درباره فعاليت های موسسه پاسخ داد.
محمد گوكتاش نويسنده و مدير روزنامه دوزخبر كشور تركيه، با بيان فعاليت های صورت گرفته در كشور تركيه گفت: مجموعه ای با نام «محبان پيامبر(ص)»، در تمامی استان های كشور تركيه بنا نهاده شده و به فعاليت های فرهنگی از قبيل، برگزاری مراسم مختلف مانند، ولادت پيامبر گرامی اسلام، ولادت حضرت زهرا(س) و عزاداری و ذكر مصيبت ايام محرم، می پردازد.
وی، به فعاليت های ديگری در حوزه های مختلف اشاره كرد و افزود: اين مجموعه در مناسبت های مختلف در جهان اسلام حضور فعالی دارد برای نمونه اعلام انزجار از دشمنی با اسلام، همچنين در رويداد بی حرمتی به قران كريم در كشور افغانستان توسط نيروهای آمريكايی، اين مجموعه راهپيمايی های اعتراض آميز را در شهرهای مختلف كشور تركيه برپا كرد.
مهمانان كشور تركيه، در بازديد از مؤسسه، آثار پژوهشی دارالحديث را اعجاب آور خواندند و از مسؤولان مؤسسه، همكاری های علمی در زمينه های مختلف را خواستار شدند.
اين فعالان فرهنگی ضمن ابراز علاقه فراوان به امام خمينی و انقلاب اسلامی ايران، اظهار داشتند كه ما مقاومت در برابر استكبار جهانی و ايجاد وحدت بين مسلمانان را از امام خمينی و انقلاب ملت ايران الهام گرفته ايم.

جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی كشور تركيه با هدف آشنايی فعاليت های مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، پنج شنبه ۱۷ اسفند۱۳۹۰ از اين مجموعه بازديد كردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :