تاريخ : چهارشنبه 1391/1/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6847
برگزاری جلسه داخلی با حضور كاركنان معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بين الملل مؤسسه دارالحديث

برگزاری جلسه داخلی با حضور كاركنان معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بين الملل مؤسسه دارالحديث


چهار شنبه ۲۳/۰۱/۹۱

پایگاه حدیث نت: دومين جلسه داخلی معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بين الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، با حضور همکاران اين معاونت، پيش از ظهر يكشنبه ۲۰ فروردين ۹۱ در سالن جلسات مؤسسه برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام و المسلمين «سبحانی نيا»، معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بين الملل هدف ازبرگزاری اين جلسات را جمع بندی فعاليت های صورت گرفته و تبیین برنامه های سال ۹۱ با توجه به نياز تبادل نظرو آشنایی با نظرات و مشکلات معاونت مؤسسه عنوان كرد.
وی در ادامه گزارشی از فعاليت های صورت گرفته ارائه كرد و افزود: تمركز بخشی معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بين الملل از نظر مکانی، شناسايی افراد ذيصلاح و با تجربه برای جذب، تصويب ساختار معاونت و شورای مديريت با توجه به تاكيد رياست محترم مؤسسه، تشكيل شورای نشر، برگزاری نشست علمی «تفسير قرآن با تاكيد بر متون مقدس و يافته‌های تمدنی» و حرکت به سمت ساماندهی توزيع منشورات مؤسسه، از فعاليت های صورت گرفته در اين مدت بوده است.
حجت الاسلام سبحانی نیا در اين جلسه انتصاب حجت الاسلام و المسلمين «مهدی غلامعلی»، به عنوان مديرکل امور فرهنگی مؤسسه را به اطلاع همکاران رساند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين «غلامعلی»، كه مدیریت آموزشهای آزاد دانشکده نیز از جمله فعالیت های اجرایی اوست و آشنایی بسیار خوبی با بخش های مختلف مؤسسه دارد، در اين جلسه گفت: اكثر آثار مؤسسه دارالحديث برای فرهيختگان، طلاب و دانشجويان تدوين شده است، و عموم جامعه کمتر از این متون، مستقیما بهره مند می شوند.
وی با بيان اهميت فراگيری علوم حديث گفت: مقام معظم رهبری در پيامی به مناسبت افتتاح مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، به فراگيری و عمومی سازی حديث اهتمام ويژه ای داشتند.
مديرکل امور فرهنگی مؤسسه دارالحديث، اظهار داشت: واحد پاسخگويی به شبهات حديث، يكی از قدم هايی بود كه برای اولين بار در حوزه پاسخگويی به پرسش های حديثی در كشور راه اندازی شد. سالنامه نور با ارائه احاديث اهل بيت(ع)، از ديگر برنامه ها برای عمومی سازی حديث برای اولين بار بود.
حجت الاسلام و المسلمين «غلامعلی»، تصريح كرد: ما می توانيم ازظرفیت های موجود در مؤسسه ، مخصوصا پژوشكده علوم ومعارف حديث و توانمندی نويسندگان و پژوهشگران در اين بخش به سمت عمومی سازی حديث حركت كنيم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :