مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : علی(ع)، صراط مستقیم
پديدآورنده : علی خداجویان
محل نشر : تهران
ناشر : بنیاد بعثت
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1379ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 282
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

علی(ع)، صراط مستقیم

نگرشی است بر فضایل و مقامات امام علی(ع) و اهل بیت از نظر قرآن و حدیث.

نگرشی است بر فضایل و مقامات امام علی(ع) و اهل بیت از نظر قرآن و حدیث. در این کتاب تلاش شده است با بهره گرفتن از منابع تاریخی و کتاب های تفسیری و روایی، آیه های نازل شده در باره امام علی(ع) گزارش و تشریح شود.

نویسنده، هفتاد و نه مورد از آیات را که بر امام علی(ع) تطبیق و یا تأویل شده و یا در شان امام علی(ع) و اهل بیت(ع) نازل شده، نقل کرده است. تلاش وی بر این بوده است تا تمامی این موارد را از منابع اهل سنت نقل کند. وی، ابتدا آیات را نقل و ترجمه آنها را آورده و پس از آن ترجمه روایت های مربوط را ذکر کرده است. مأخذ احادیث و مطالب نقل شده نیز، در پاورقی آورده شده اند.

نویسنده، با اشاره به آفرینش انوار اهل بیت قبل از خلقت آدم، به رشادت های علی(ع) در جنگ ها و همراهی آن حضرت با رسول خدا در تمامی میدان ها سخن گفته و سپس به ده ها آیه ای که در شان اهل بیت و امام علی(ع) نازل شده، از جمله آیات مودت، اولوالامر، تطهیر، تبلیغ، مباهله، ولایت، خمس، اهل ذکر، آل یاسین، ابرار و نجوا پرداخته است.

در پایان، فضایل و مناقب اهل بیت(ع) در احادیث اهل سنت از دیدگاه ابوبکر، عمر، عایشه و عبدالله بن عمر ذکر شده و در ضمن مباحث به فضایل حضرت علی و فاطمه(س) و امام حسن و حسین و امام مهدی(ع) اشاره کرده است.