مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : عصر زندگی
پديدآورنده : محمد حکیمی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : تهران
ناشر : دفتر نشر فرهنگ اسلامی
نوبت چاپ : سوم
تاریخ انتشار : 1380ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 342
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

عصر زندگی

پژوهشی در انقلاب جهانی مهدی (عج) و چگونگی آینده انسان و اسلام

بررسی آینده بشر و دغدغه های او و ارتباطش با امام مهدی(ع)، موضوع این پژوهش است. مؤلف نام کتاب خود را از این رو انتخاب کرده که بر این باور است که، هنوز وقت زندگی حقیقی بشر فرا نرسیده است؛ چه اینکه زمین هیچ گاه عدالت اجتماعی و اقتصادی به خود ندیده و همه انسانها تربیت درستی نیافته اند و همه توانایی های بالقوه، بالفعل نشده و ناسامانی ها هرگز از زندگی انسان رخت بر نبسته است، اما روزگاری که سرخوردگی ها و نابسامانی ها بر چیده شود، آن دوران زمان ظهور امام زمان خواهد بود.

مؤلف در این کتاب، کوشیده است که دوران ظهور امام زمان را ترسیم کند و مؤمنان را به انتظار و آماده شدن برای آن روز فرا بخواند. وی، با بهره گیری از منابع روایی شیعه و تفاسیر، و با هدف عرضه حقایق دین، برای حفظ دین و عقاید مسلمان ها، ظهور امام زمان و آینده انسان و اسلام را تحلیل و بررسی کرده است.

کتاب در بیست بخش با این عنوان ها سامان یافته است: عدالت اجتماعی، در سایه شمشیر (جنگ امام زمان؛ طاغوت ها و مفسدان)، تدارک جنگ (تربیت جنگاور و تهیه وسائل و تعداد جنگندگان) قاطعیت (جدیت و سازش ناپذیری در نبرد با ظلم و ظالمان)، تصحیح انحرافات فکری و مبارزه با تحریف و بدعت ها، وحدت عقیدتی، رفاه اقتصادی (برقراری عدالت و مساوات و پیشرفت فنون و ریزش برکات آسمانی، استفاده از منابع و معادن و استفاده بهینه از اموال عمومی و کنترل دقیق مناسبات اقتصادی، مساوات همگان در برابر قانون و بیت المال و مواهب طبیعی، حاکمیت فراگیر، حکومت مستضعفان، آیین جدید، رشد عقلی و تکامل علم، امنیت اجتماعی، رشد تربیت انسانی، اصول بیعت، وضع معابد، سامان یابی زندگی، انتظار، سیره امام مهدی و تداوم راه پیامبر(ص).