تاريخ : یکشنبه 1391/2/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6874
ديدار دست‌اندركاران كنگره بزرگداشت عبد الجليل رازی قزوينی با آية الله العظمی صافی گلپايگانی

ديدار دست‌اندركاران كنگره بزرگداشت عبد الجليل رازی قزوينی با آية الله العظمی صافی گلپايگانی

پایگاه حدیث نت: دست‌اندركاران كنگره بزرگداشت عبد الجليل رازی قزوينی برای بهره‌مندی از رهنمودهای مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمی صافی گلپايگانی، روز جمعه با ايشان ديدار كردند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حضرت آية الله صافی، ضمن تشكر از تلاش‌های دست‌اندركاران برگزاری كنگره، پيرامون كتاب «نقض» و شخصيتعبد الجليلمطالب ارزشمندی را بيان كردند.
ايشان با اشاره به ضرورت حفظ تاريخ تشیّع، تجديد چاپ كتاب «نقض» را در اين راستا مفيد دانستند و افزودند:

اينجانب مطالعۀ كتاب نقض را به طلّاب علوم اسلامی توصيه می‌كنم و به نظرم اگر كسی اين كتاب و تعليقات مرحوم محدّث را از اول تا آخر، خوب بخواند بر بخش قابل توجهی از معارف دين مسلط خواهد شد.»
اين مرجع تقليد در ادامه در تجليل از شخصيت ممتاز عبد الجليل فرمودند: «معرفی اين بزرگان كه سابقۀ تاريخی ما هستند، نشانگر هويت والايی ما است كه می‌توانيم در دنيا خودمان را به علم، فضل، كمال و ادب معرفی كنيم.»
ايشان در پايان، از توليت محترم آستان مقدسحضرت عبد العظيم عليه السلامكه كار برگزاری اين كنگره را بر عهده دارد، تشكر و قدردانی كردند.
در ابتدای اين ديدار، که روز جمعه ۱۵ اردیبهشت برگزار شد، حجة الاسلام و المسلمين مهريزی، دبير علمی كنگره، ضمن اشاره به پيشينه برگزاری كنگره های بزرگداشت عالمان و محدّثان ری، گزارشی از فعاليت های انجام شده برای كنگرۀ عبدالجليل رازی قزوينی ارائه كردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :