تاريخ : سه شنبه 1391/2/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6878
بایسته های ترجمه متون دینی در کشورهای فرانسوی زبان

بایسته های ترجمه متون دینی در کشورهای فرانسوی زبان

دکترعباس بستانی، اندیشمند اسلامی و استاد ادبیات زبان فرانسه از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث بازدید کرد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، دکتر«بستانی»، که برای شرکت در نشست تخصصی گروه ترجمه پژوهشکده علوم ومعارف حدیث، در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث حضور پیدا کرده بود در دیدار با رئیس پژوهشکده علوم ومعارف حدیث و مدیر گروه ترجمه به بررسی بایسته های ترجمه و نیاز کشورهای فرانسوی زبان در حوزه اندیشه دینی پرداخت.

«بستانی»، نیاز کشورهای فرانسوی زبان را به مبانی و اولیات دین مبین اسلام، امری ضروری دانست و گفت: برخی از آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، از قابلیت های پاسخگویی نسبت به این نیاز برخوردار است.
وی با مشاهده و ارزیابی پژوهش های صورت گرفته در گروه ترجمه متون پژوهشکده علوم و معارف حدیث، از فعالیت های انجام گرفته قدردانی کرد و بر ضرورت گسترش این گونه آثار تاکید نمود.
حجت الاسلام و المسلمین«طباطبایی» رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر بستانی در مؤسسه دارالحدیث به معرفی آثار و فعالیت های پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حدیث پرداخت.
در این جلسه همچنین مدیر گروه ترجمه، از انتشارترجمه منتخب میزان الحکمه به زبان فرانسه در آینده نزدیک خبر داد.
در حاشیه این نشست، دکتر بستانی از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث بازدید کرد.
وی مجموعه دارالحدیث را از مراکز مهم اسلامی در حوزه علوم و پژوهش های دینی دانست و بر ضرورت بهره گیری دانش پژوهان حوزه دین از کتابخانه غنی و امکانات علمی این مجموعه تاکید کرد.
این اندیشمند اسلامی، برخی پژوهش های علمی صورت گرفته در مجموعه دارالحدیث به خصوص «نصوص اهل السنة علی نهج وسائل الشیعة» و دانش نامه های مرتبط با معصومین علیهم السلام را از کارهای بسیار مهم و نیازهای اساسی اندیشه دینی برشمرد و آمادگی خود را در همکاری با این مجموعه علمی در مسیر گسترش اندیشه شیعه به زبان فرانسه اعلام کرد.
گفتنی است، از دکتر عباس بستانی بیش از هشتاد اثر در حوزه اندیشه اسلامی به زبان فرانسه منتشر شده و در بیش از سی کشور دنیا مخاطبان خویش را بهره مند میسازد. وی سالیان متمادی در دانشگاه های فرانسه و کانادا در رشته ادبیات زبان فرانسه تدریس داشته و اکنون علاوه بر حضور در دانشگاه های کانادا در دانشگاه مستنصریه بغداد نیز به تدریس مشغول است.
وی ضمن همکاری با جامعة المصطفی العالمیة، در حوزه علوم دینی به تربیت دانشجویان فرانسوی زبان این مرکز می پردازد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :