تاريخ : پنج شنبه 1391/2/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6899
تعدادي از علما و ائمه جماعات بوسنی از مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند

تعدادي از علما و ائمه جماعات بوسنی از مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند

این گروه شانزده نفره که به دعوت مؤسسه آموزشهای کوتاه مدت مؤسسه جامعه المصطفی العالمیه به ایران عزیمت کرده بودند دیروز از مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث بازدید کردند.

به گزارش پایگاه حدیث نت،در ابتدا این گروه  به معرفی خود پرداختند، که اکثرا در سطح فوق لیسانس و دکتری از دانشگاه اسلامی سارایوو، و عضو مجلس اسلامی و از ائمه جماعت شهر توزلا بودند. سپس معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث حجت الاسلام و المسلمین آقای سبحانی نیا به ایراد سخنرانی پرداختند.
معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی– فرهنگی دارالحدیث در این سخنرانی با ایشان ابراز همدردی کردند و فرمودند: ما ایرانی ها علاقه خاصی به مردم بوسنی داریم زیرا در برهه ای از تاریخ با مصیبت های زیادی مواجه شدند و برای ما مسلمانان دردآور است. وی در ادامه به معرفی اجمالی از مؤسسه پرداخت، موسسه دارالحدیث زیاد قدیمی نیست و از دو بخش اصلی تشکیل شده است:
۱- دانشگاه قرآن و حدیث که به تازگی مجوز دانشگاه را گرفته است و در سطح ارشد و دکتری در رشته های علوم حدیث، علوم و قرآن، فقه و حقوق، معارف حدیث، اخلاق، ارتباطات با گرایش حج فعالیت می کند. و بخشی دیگر که دانشکده مجازی می باشد که برترین دانشکده مجازی کشور است.
۲- مرکز پژوهشی: شامل پژوهشکده های ۱- علوم و معارف حدیثی، ۲- اخلاق و علوم رفتاری، ۳- کلام اهلبیت علیهم السلام و ۴- حدیث روائی.
ایشان اذعان داشتند که رویکرد تمام پژوهشکده ها رویکرد اسلامی است. و انتخاب احادیث متمرکز بر منابع شیعی نیست و هم از منابع شیعه و هم از منابع اهل سنت استفاده شده است.
حجت الاسلام سبحانی بیان داشتند که رسالت مؤسسه ترجمه و نشر معارف اهلبیت علیهم السلام در خارج و داخل موسسه است. و تا کنون بیش از ۳۰ اثر ترجمه شده است.
در پایان ایشان از حضار خواستند که اگر سوالی دارند بپرسند.
یکی از حضار پرسید آیا شما با مؤسسات سنی مذهب هم در ارتباط هستید؟ ایشان در پاسخ گفتند ما دنبال ایجاد رابطه با دیگر مؤسسات هستیم، حتی در مالزی و ترکیه هم در این باره رایزنی شده است. و خیلی خوشحال میشویم که بتوانیم با کشور بوسنی هم تعاملات دانشگاهی داشته باشیم.
گفتنی است بعد از این دیدار گروه بوسنیائی به بازدید بخش های مختلف مؤسسه پرداختند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :