تاريخ : پنج شنبه 1398/6/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 69057
دوره دانش افزایی اساتید حدیث خوانی حوزه علمیه قم در مؤسسه دارالحدیث برگزار شد

دوره دانش افزایی اساتید حدیث خوانی حوزه علمیه قم در مؤسسه دارالحدیث برگزار شد

اولین دوره دانش افزایی ویژه اساتید حدیث خوانی حوزه علمیه قم ، به همت انجمن حدیث حوزه علمیه قم، با همکاری موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

رئیس انجمن حدیث حوزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز قم،  با بیان اینکه اکثر شرکت کنندگان این دوره از اساتید دانشهای رایج در حوزه علمیه بودند، افزود:
از میان بیش از سی نفر از داوطلبان شرکت در این دوره ، ۱۵ نفر توفیق حضور در این دوره را یافتند .

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا سبحانی نیابا اشاره به اینکه این دوره در سه مرحله در مؤسسه دارالحدیث برگزار شد، تصریح کرد:
مرحله اول، بخش مطالعاتی بود که اساتید داوطلب با مطالعه چند کتاب علوم حدیثی، آمادگی اولیه شرکت در کلاسهای آموزشی را در خود ایجاد کردند و این آمادگی با شرکت در آزمون اولیه و قبولی دراین آزمون احراز شد.

وی گفت: مرحله دوم بخش آموزشی بود که در طول سه روز و ۲۴ ساعت آموزشی موضوعات ویژه ای از مباحث حدیثی ارائه شد.

حجت الاسلام سبحانی نیا بیان کرد: در مرحله سوم ، شرکت کنندگان در یکی از روزهای پایانی شهریور ماه موضوعات از پیش تعیین شده ای را آماده کرده و در جمع دوستان خود ارائه خواهند کرد و اساتید حاضر در این جلسه به نقد و ارزیابی آنها خواهند پرداخت .

وی افزود: اساتید این دوره، حجج اسلام ، آقایانسید محمد کاظم طباطبایی،عبدالهادی مسعودی،محمد کاظم رحمان ستایش،احمد غلامعلیومحمد رضا سبحانی نیاهمگی از اساتید با سابقه علوم و معارف حدیث حوزه علمیه قم و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث هستند.

حجت الاسلام سبحانی نیا اظهار داشت: در پایان دوره علاوه بر اعطای گواهی پایان دوره از سوی انجمن حدیث حوزه علمیه قم و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ، اسامی پذیرفته شدگان جهت اعطای کد استادی و تدریس حدیث، به حوزه علمیه قم اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطرنشان کرد: از آنجا که از سوی حوزه علمیه قم ، احراز توانمندی داوطلبان تدریس حدیث ، بر عهده انجمن حدیث گذارده شده است ، دوره دانش افزایی حدیث در سالهای آینده نیز برگزار می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :