مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : مقاله نامه امام علی(ع)
پديدآورنده : حمیرا رئیسیان زاده
محل نشر : مشهد
ناشر : مرکز اسناد آستان قدس رضوی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1380ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 576
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

مقاله نامه امام علی(ع)

کتاب، در معرفی ۶۰۶۳ عنوان مقاله از مقاله های مندرج در نشریات مختلف، از زمان های قدیم تا کنون است.

کتاب، در معرفی ۶۰۶۳ عنوان مقاله از مقاله های مندرج در نشریات مختلف، از زمان های قدیم تا کنون است. این اثر، به مناسبت نام گذاری سال های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به نام امام علی، تدوین شده و هدف از آن آگاهی و دسترسی محققان، مراکز تحقیقاتی و جامعه از مقدار و محل مقاله های مرتبط با موضوع امام علی(ع) است.

گرداورنده، مقاله هایی را که موضوع آنها امام علی و نهج البلاغه بوده، معرفی کرده است. مشخصات هر مقاله به ترتیب زیر است:

شماره بازیابی، نام خانوادگی و نام مؤلف، عنوان مقاله نام مترجم، نام نشریه، سال های ادواری یا دوره نشریه، شماره نشریه، ماه یا فصل و سال انتشار نشریه، شماره صفحات ترتیب و تنظیم مقاله ها بر اساس الفبای فارسی نام مؤلف و عنوان مقاله است.

فاصله زمانی نشریات بررسی شده از تاریخ ۲۴ مهر ۱۲۲۰ شمسی تا تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۷۹ شمسی، یعنی صد و پنجاه و نه سال است.

سامان کلی کتاب، در نه محور تنظیم شده است: زندگینامه، زمامداری، ایمان، ارزش ها و روش ها، مباحث اعتقادی، علمی، تربیتی، اجتماعی، نهج البلاغه و امام علی(ع)، سیاهه نام پدید آورندگان و عنوان نشریات ادواری، بخش نخست و بیشترین حجم مقاله های معرفی شده را به خود اختصاص داده است.

در بخش دوم، مقاله هایی در باره دلایل امامت امام و غدیر خم و سیاست و حکومت و سیره امام و جنگ ها و نامه ها و رخدادهای دوران خلافت امام علی است و در بخش ایمان از فضایل امام سخن گفته شده و در بخش بعدی، دیدگاه های امام در زمینه های عقیده، تربیت، اجتماع و... مقاله های مربوط معرفی شده است.

در بخش دیگری، ما و امام علی(ع)، اسطوره امام، ایرانیان و امام، امام در ادبیات فارسی و هنر، کتاب شناسی ها و کنگره ها معرفی شده اند.