مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : نقش اهل بیت(ع) در قیامت
پديدآورنده : علی راجی
محل نشر : قم
ناشر : زائر
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1380ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 304
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

نقش اهل بیت(ع) در قیامت

این کتاب، بر اساس روایت های موجود در منابع حدیثی شیعه که در آنها از جایگاه اهل بیت در عالم قیامت و شفاعت آنها و رستگاری پیروان آنها سخن رفته، نگارش شده است.

این کتاب، بر اساس روایت های موجود در منابع حدیثی شیعه که در آنها از جایگاه اهل بیت در عالم قیامت و شفاعت آنها و رستگاری پیروان آنها سخن رفته، نگارش شده و نویسنده آن تلاش کرده است که روایت های مربوط را در این کتاب جمع آوری و تبویب و عرضه کند.

وی، مباحث خود را به صورت توصیفی بیان و متن عربی احادیث را بی آنکه اسناد آنها را ذکر کند، در کتاب نقل و ترجمه کرده است. آغاز بحث های کتاب، ولایت اهل بیت(ع) و غایت خلق عالم و ولایت ائمه بر انبیاست. وی در ادامه از اینکه شیعه کیست؟ ویژگی های شیعه و تفاوت شیعیان و ارزش آنها سخن گفته است.

آن گاه نویسنده وارد مباحث اصلی کتاب شده که از احتضار شیعیان و اینکه آنها در چنین حالتی در پناه امامان قرار می گیرند و پیامبر و امامان در بالای سر شیعه محتضر حاضر می شوند، گزارش کرده و روایت های باب را بدون توضیح و توجیه نقل و ترجمه کرده است.

آسان بودن مرگ برای شیعیان، و حتی لذت بخش بودن آن، زیارت اهل بیت از سوی شیعیان و از گناه پاک شدنشان و به رغم وحشتناک بودن عالم قبر، در امان بودن شیعیان از ترس و وحشت و نیز، نجاتشان از اهوال قیامت، از جمله مباحث کتاب است.

از این پس، از حضور شیعیان در قیامت و چگونگی پرسش و پاسخ آنان، گرفتن نامه عمل، عبور از صراط، تضمین بهشت برای آنان، همجواری شیعیان با اهل بیت و در امان بودن از اهوال قیامت، و شمول شفاعت واقع شدنشان و رضایت خداوند از آنان سخن گفته شده است.