درايه و رجال شيعه در فهرستگان نسخه‏ هاى خطى حديث و علوم حديث شيعه - صفحه 52

12. نوع خط
13. عنوان معرفى: اگر عنوانى كه در ماخذ براى اين نسخه آمده ، با عنوان ذكر شده در فهرستگان مغاير باشد ، عنوان ذكر شده در ماخذ در اين قسمت درج مى شود .
14. نام كاتب
15. تاريخ كتابت
16. محل كتابت
17. شماره كتاب در مجموعه ، در صورتى كه كتاب در ضمن مجموعه تحرير يافته باشد .
18. تعداد صفحات
19. سابقه ، در صورتى كه نسخه قبلاً در كتابخانه ديگرى بوده و بعدا به كتابخانه مذكور منتقل شده، شماره نسخه در كتابخانه سابق در اين قسمت ذكر شده است . همچنين اگر تصويرى از نسخه معرفى شده ، در كتابخانه اى نگهدارى مى شود شماره تصوير و نام كتابخانه در اين قسمت ذكر شده است . در نسخه هايى كه تصوير آنها در ايران و نسخه اصل در خارج از ايران بوده ، ابتدا نام كتابخانه و كشورى كه نسخه اصل در آن نگهدارى مى شود ذكر شده و در ذيل عنوان سابقه نام كتابخانه داخلى كه تصوير در آن نگهدارى مى شود ذكر شده است.
20. ماخذ: در اين بخش نام و شماره جلد و صفحه ماخذ يا مآخذى كه اطلاعات نسخه شناسى از آن گرفته شده در ج شده است .
اين نوشتار، نظرى دارد بر جلد اول فهرستگان كه در موضوع درايه و رجال ۱ شيعه منتشر شده است.

مآخذ و مصادر

مصادرى كه اطلاعات فهرستگان از آنها اخذ شده شامل تمامى فهرستهاى نسخ خطى است ۲ كه تا سال 1380ش در ايران منتشر شده است . در مجموع در بخش

1.شايان ذكر است كه مجلدات بعدى فهرستگان ـ با عنايت بارى تعالى ـ بدين ترتيب منتشر خواهد شد . جلد ۱: رجال و درايه ؛ جلد ۲ تا ۸: متون حديث ؛ جلد ۹ تا ۱۲: دعا ؛ جلد ۱۳: حديث قدسى و اسماى حسنى ؛ جلد ۱۴ و ۱۵: اجازات ؛ جلد ۱۶: فهرست هاى كلى براى پانزده جلد.

2.فهرست مصادر مورد استفاده در فهرستگان در مقدمه جلد اول آن ذكر شده است .

صفحه از 66