تاريخ : پنج شنبه 1399/8/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 70417
نشست علمی نقد و بررسی کتاب «موسوعة الأحاديث الفقهية عند المذاهب الإسلامية» برگزار شد.

نشست علمی نقد و بررسی کتاب «موسوعة الأحاديث الفقهية عند المذاهب الإسلامية» برگزار شد.

اولين نشست علمی نقد و بررسی کتاب «موسوعة الأحاديث الفقهية عند المذاهب الإسلامية» از سوی «شورای برنامه ريزی مدارس علوم دينی اهل سنت» در قالب وبينار به صورت مجازی برگزار شد.

اين نشست با حضور مؤلف کتاب «حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد کاظم طباطبايی» و دبيری «حجت الاسلام سيد محمد حسن حکيم» و با حضور سه نفر از علمای اهل سنت ايران «شيخ عبد الرحيم خطيبی»، «مولوی دکتر عبيد الله بادپا» و «ماموستا دکتر  طيب مرادی» به عنوان ناقد تشکيل شد.

در اين نشست که چهارشنبه 30 مهر ماه 1399 برگزار شد طلاب علوم دينی مدارس اهل سنت نيز به صورت مجازی در نشست مشارکت نمودند.

گفتنی است کتاب «موسوعة الأحاديث الفقهية عند المذاهب الإسلامية» پژوهشی جامع در احاديث فقهی است که گروه فقه و حقوق پژوهشکده علوم و معارف حديث با همکاری شورای برنامه ريزی مدارس اهل سنت در دست انجام دارد.

«موسوعة الأحاديث الفقهية عند المذاهب الإسلامية»، اهتمام جدی بر جمع آوری حداکثر متون حديث اسلامی از منابع معتبر تمامی مذاهب اسلامی دارد؛ با توجه به جامعه مخاطب اين پژوهش ـ يعنی فقيهان مسلمان ـ و با احترام به مبانی علمی فقهاء، در تمسک به متون و استدلال به حديث، در اين پژوهش از داوری و تحليل نسبت به متون اجتناب شده است.

از اين کتاب که در سی و سومين کنفرانس بين المللی وحدت اسلامی رونمايی شد، تا کنون 3 مجلد با عنوان کتاب الطهارة به چاپ رسيده است.

 

منبع :حدیث نت
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :