تاريخ : یکشنبه 1391/3/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7065
آزمون ورودی كارشناسی ارشد طلاب دانشكده علوم حديث در قم برگزار شد

آزمون ورودی كارشناسی ارشد طلاب دانشكده علوم حديث در قم برگزار شد

شنبه ۶/۰۳/۹۱

معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم حدیث گفت: آزمون ورودی كارشناسی ارشد ويژه طلاب دانشكده علوم حديث، جمعه، پنجم خردادماه همزمان با دانشكده علوم حديث قم در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد، شيراز و تبريز برگزار ‌شد.

«هادي حجت» معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشكده علوم حديث در گفتگو با پایگاه حدیث نت، با بيان اين مطلب افزود: در سال تحصيلي ۹۱-۹۲ آزمون ورودی كارشناسی ارشد ويژه طلاب با حضور ۹۸۰ نفر در شش استان برگزار ‌شد که از این تعداد ۶۱۲ نفر در شهر قم در این رقابت علمی شرکت کردند.
وی به رشته های ارائه شده از سوی دانشکده علوم حدیث اشاره کرد و اظهار داشت: آزمون ورودی برای رشته علوم حدیث در چهار گرايش تفسير اثری، نهج‌البلاغه كلام و عقايد و اخلاق برگزار ‌شد. همچنین داوطلبان در رشته علوم و معارف نهج‌البلاغه، رشته روانشناسی اسلامی، گرایش روانشناسی مثبت‌گرا و رشته ارتباطات گرایش حج و زیارت به رقابت پرداختند.
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشكده علوم حديث بیان داشت: اين آزمون بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و با همكاری سازمان سنجش آموزش كشور، برگزار می‌شود و از بين خواهران و برادران طلبه واجد شرايط در مقطع كارشناسی ارشد دانشجو پذيرفته می شوند.
حجت در ادامه تصریح کرد: در اين دوره نيز از بين خواهران طلبه در هر سه گرايش تفسير اثری، نهج‌البلاغه، كلام و عقايد دانشجو جذب می‌شود همچنین از میان طلاب شرکت کننده در این آزمون ۲۱۲ نفر شرکت‌کننده زن و ۷۶۷ نفر طلاب مرد هستند.
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشكده علوم حديث هدف از برگزاري اين دوره‌ها را پرورش متخصصان حديث دانست و گفت: در مباحث مختلف حديثي اعم از مباحث اعتقادي يا مباحث مربوط به تفاسير روايي و هم‌چنين نهج البلاغه قصد پرورش متخصصاني را داريم كه بتوانند به عنوان محققان، مبلغان و مدرسان اين مباحث فعاليت كنند.

این آزمون در قم، در دانشکده علوم حدیث واقع در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، از ساعت ۹ برگزار ‌شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی دانشکده علوم حدیث(قم) به نشانیwww.qom.hadith.ac.irمراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :