7
سفينه 10

سفينه 10
6

به نوعى با شهوت‏ها وميل‏هاى نفسانى تعارض داردـ كدام‏يك از آن امكانات و فناورى‏ها را به كار گرفته‏ايم؟ آيا فطرى بودن يك پيام، ما را از كاربرد شيوه‏هاى تربيتى براى انتقال آن بى‏نياز مى‏دارد؟ و اگر ناگزير از اين كاربرد باشيم، چه راهكارى را بايد در پيش گيريم؟
* * *
در اين شماره‏ـ و يكى دو شماره‏ى ديگرـ «از سفينه»، كوشش بر آن است كه به پاسخ اين پرسش نزديك شويم. از عناياتِ بى‏دريغ آن پدر مهربان دور نمى‏دانيم كه در اين كار، توفيق يابيم، گرچه خود را لايق آن عنايات نمى‏يابيم و فقط به محبّت و لطف پدرانه‏ى حضرتش چشم اميد داريم. ولى اگر در جلب آن عنايت‏هاى آسمانى نيز سستى و فتور به خرج داديم، باز هم خوشنوديم از اين‏كه با طرح آن سؤال‏هاى مهم و اساسى، زمينه‏اى فراهم آوريم براى پژوهش‏هاى ضرورى و كاربردى كه ضرورت آن براى ما، از آب زلال و هواى پاك، بيشتر است، چرا كه تداوم حيات معنوىِ ما، بسته به آن‏است، كه ضرورت آن با حيات مادّى و جسمانى قابل قياس نيست.
در اين جهاد مقدّس، با كمال اشتياق، دست يارى و همكارى به سوى فرهيختگانِ دردآشنا دراز مى‏كنيم، تا گامى ديگر در راه عمل به كريمه‏ى «تعاونوا على البرّ و التّقوى» برداريم، در راهى كه به سوى والاترين مصاديق برّ و تقوا - يعنى امام موعود، حضرت بقيه‏اللّه‏ ارواحنافداه ـ پيش رو داريم.
و ما النّصر الّا من عنداللّه‏ العزيز الحكيم

  • نام منبع :
    سفينه 10
    تاريخ انتشار :
    1385
    سردبیر :
    پهلوان، منصور
    صاحب امتیاز :
    مؤسسه فرهنگي نبأ مبين
    تلفن :
    7832000
    دورنگار :
    7832001
    پست الکترونیک :
    safineh@nabacultural.org
    امتیاز :
    علمی ترویجی
    مدیر مسئول :
    شهري، محمّد حسين
    آدرس اینترنتی :
    http://fa.safinahmagazine.ir
تعداد بازدید : 9851
صفحه از 193
پرینت  ارسال به