سندها، تصحيف حسين باشد و مراد از او، حسينبن حسن علوى رازى باشد كه در آينده ذكر خواهد شد.
يازدهم ـ حسن بن خفيف
تعداد روايات: يك نقل (در باب مولد الصاحب عليه السلام كه يك معجزه از حضرت ولى عصر ـ ارواحنا فداه ـ كه خود ديده، نقل كرده است).
معرّفى: از اين روايت بر مىآيد كه پدرش خفيف، وكالتى از ناحيه مقدّسه در برخى از امور داشه است. در غير اين موضع، يادى از او و پدرش نيافتم.
دوازدهم ـ حسينبن احمد
تعداد روايات: پنج حديث (در امورى كه تعلّق به احكام ندارد).
مشايخ: ابىكريب و الاشّجّ (يك روايت كه واقعه فضّه خادم با شير در كربلا است)، احمدبن هلال (در چهار حديث).
در مورد احمدبن هلال، ناسخان، مرتكب تصحيف شدهاند؛ لذا «ابناحمد» در سه مورد از چهار حديث سقط شده است؛ ولى پس از جمع ميان موارد، مطلوب ما را مىتوان از آن يافت.
توضيح 1 از تتبّع اسانيد شيوخ بر مىآيد كه حسينبن احمد ـ كه از احمدبن هلال روايت مىكند ـ حسينبن احمد مالكى است كه گاهى به «حسن» (مكبَّر) تصحيف شده، يا اينكه شيخى از اصحاب حديث از طبقه ششم بوده كه از احمدبن هلال، محمّدبن عيسىبن عبيد، محمّدبن وليد شباب الصيرفى روايت كرده است. همچنين حافظ احمدبن محمّدبن سعيد، حسينبن محمّدبن فرزدق قطعى، ابوعلى محمّدبن همام، ابوطالب عبيداللّهبن احمد انبارى از او روايت كردهاند. بلكه چه بسا از عبارت شيخ طوسى ـ كه در كتاب رجال، در باب «كر» (راويان از امام عسكرى عليه السلام ) از حسنبن احمد مالكى ياد كرده ـ بر آيد كه او از امام ابىمحمّد (امام