تاريخ : یکشنبه 1391/3/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7136
جمعی از دانشجويان شيعه انگلستان از دارالحديث بازديد كردند

جمعی از دانشجويان شيعه انگلستان از دارالحديث بازديد كردند

16 نفر از دانشجويان شيعه انگلستان كه به همت مؤسسه تفكر اسلامی اين كشور به ايران آمده بودند، بعدازظهر چهارشنبه 17 خردادماه ضمن بازديد از دانشكده مجازی علوم حديث و نمايشگاه كتاب دارالحديث با آيت الله ری شهری ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در اين نشست، آيت الله ری شهری، با اشاره به اهميت نشر علوم حديث، افزود: كلام اهل بيت(عليهم السلام) از قرآن جدا نيست، همانگونه كه قرآن از اهل بيت(عليهم السلام) جدا نيست. كسی كه بخواهد با حقايق معارف قرآن آشنا شود بايد به اهل بيت(عليهم السلام) مراجعه نمايد.
آيت الله ری شهری تصريح كرد: حكومت اهل بيت(عليهم السلام)، نياز به زمينه سازی فرهنگی دارد. در همين راستا سرلوحه كار مؤسسه دارالحديث روايتی از امام رضا عليه السلام است كه می‌فرمايند:« رحم الله عبدا احيا امرنا». راوی به حضرت می گويد:«كيف يحيی امركم» چگونه كسی می تواند امر شما را احيا كند. حضرت می فرمايند:«يتعلم علومنا و يعلمه الناس» يعنی معارف ما را ياد بگيرد و به ديگران منتقل كند.
وی در پايان سخنان خود ابراز اميدواری كرد: اين ديدار مقدمه ای برای نشر هرچه بهتر روايات اهل بيت(عليهم السلام) و انتقال آن به جهانيان باشد.
در پايان دانشجويان، پرسش های حديثی را مطرح كردند و رئيس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث به پرسش های حاضران پاسخ گفت.
گفتنی است، ۱۶ نفر از دانشجويان دختر انگلستان كه در رشته های مختلف تحصيل می كردند، برای آشنايی با فعاليت های صورت گرفته در حوزه علوم حديث از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث بازديد كردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :