9
فرهنگ‌ نامه امنيت ملّي

شايان ذكر است كه متن آيات و روايات اين مجموعه با همكارى محققان «پژوهشكده علوم و معارف حديث» گردآورى شده ، از ايشان و ساير همكارانى كه در ساماندهى نهايى اين اثر سهيم هستند ، و نيز مترجم گرانقدر آن ، فاضل ارجمند ، آقاى حميدرضا شيخى كه با ترجمه روان و زيباى خود ، فهم اين فرهنگ‏نامه را براى پارسى زبانان ميسّر ساخت ، صميمانه سپاس گزارم و از خداوند منّان ، براى آنان پاداشى فراوان و در خور فضل و كرامتش ، مسئلت دارم .
ربّنا تقبّل منا إنّك أنت السميع العليم
محمّدى رى‏شهرى
نهم ديماه 1388
سيزدهم محرّم 1431


فرهنگ‌ نامه امنيت ملّي
8

گونه واژه‏ها و اصطلاحات ، به صورت «كتابِ همراه» و «كتاب راه‏نما» ، در اختيار همگان قرار گيرد .
با اين نگاه ، مَدخَل‏هايى از اين دست ـ كه گفتيم ـ ، به صورت كتاب‏هايى مستقل و در اندازه‏هايى كه حمل و مطالعه آن آسان باشد ، در اختيار علاقه‏مندان قرار مى‏گيرند .
گفتنى است كه در اين سلسله آثار ، براى آنچه مربوط به رفتار يا احوال خاص است (مانند : ادب ، اذان ، شادى و آرزو) ، نام «فرهنگ‏نامه» و براى آنچه مربوط به گروه‏هاى اجتماعى (مانند : كارگران ، بسيجيان ، جوانان و كودكان) مى‏شود و يا آموزه‏هاى حكيمانه پيشوايان بزرگ اسلام يا حكماى بزرگ الهى (چون لقمان حكيم) را ارائه مى‏نمايد ، نام «حكمت‏نامه» را برگزيديم .
فرهنگ نامه امنيّت ملّى ، پنجمين كتاب ۱از مجموعه فرهنگ‏نامه‏هايى است كه با هدف تصحيح و تقويت فرهنگ ارزش‏هاى رفتارى ، در دست تدوين است .
اين فرهنگ‏نامه ، براى نخستين بار ، رهنمودهاى قرآن و احاديثِ اسلامى را در زمينه‏هاى جايگاه امنيّت ملّى ، سرزمين نمونه در امنيّت ، مسؤوليت حكومت اسلامى در تأمين امنيّت اجتماعى ، امنيّت موعود در جهان اسلام ، خطرناكترين تهديدهاى امنيّتى و سياست‏هاى امنيّتى امام على عليه ‏السلام را با نظمين نوين در سه فصل ارايه مى‏نمايد .

1.تاكنون فرهنگ‏نامه‏هاى ادب ، اذان ، آرزو ، و بصيرت ، منتشر و در اختيار علاقه‏مندان قرار گرفته است .

  • نام منبع :
    فرهنگ‌ نامه امنيت ملّي
    سایر پدیدآورندگان :
    شيخي،حميد رضا (مترجم)
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1389
    نوبت چاپ :
    اول
    شمارگان :
    1000
    قیمت :
    12000 ریال
تعداد بازدید : 17875
صفحه از 112
پرینت  ارسال به