تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 722
اختتاميه چهارمين دوره آشنايى با معارف حديث

اختتاميه چهارمين دوره آشنايى با معارف حديث

راوى : مراسم اختتاميه چهارمين « دوره فشرده آشنايى با علوم و معارف حديثى» عصر روز چهارشنبه يازدهم مرداد ، در دانشكده علوم حديث شهررى برگزار شد.

به گزارش خبرنگار راوى ، در اين مراسم، كه شركت ‌كنندگان در دوره و برخى از استادان و مسؤولان دانشكده حضور داشتند، حجةالاسلام و المسلمين رى شهرى رئيس دانشكده علوم حديث در سخنانى گفت : آشنايى با علوم و معارف حديثى، آثار و بركاتي دارد كه طبق بيان امامان معصوم(ع) يكي از آنها نورانيت دل است ؛ چون كلام آنها نور است و از منبع نور صادر شده است. و اثر نورانيت دل، بريدن از ماديات و اقبال به آخرت است.وى افزود: اثر ديگر اين آشنايى، حيات دل است. طبق فرمايش امام باقر(ع) : حديث معصومان (ع) دل را حيات مى ‌بخشد و آثر حيات دل به‌ كار افتادن حواس است. چون دل نيز مانند جسم حواس دارد و همان طور كه رسول خدا(ص) فرمودند : هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد چشمان دل او را باز مى ‌كند تا به اين وسيله امور آخرت را ببيند.

وى در سفارش به شركت كنندگان در چهارمين دوره فشرده آشنايى با علوم و معارف حديثى اظهار داشت : شما در آغاز راهيد و تا رسيدن به سرچشمه احاديث راه داريد. تحقيق را از دست ندهيد تا نورانى شويد. اين نور را منتقل كنيد و ديگران را هم به اين راه تشويق كنيد .
در بخش پايانى اين مراسم ، دكتر هادى حجت، حجة ‌الاسلام محمد كاظم رحمان ستايش و حجة ‌الاسلام عبدالهادى مسعودى، از استادان دانشكده علوم حديث به پرسش هاى حاضران پاسخ گفتند.
لازم به يادآورى است ، دوره هاى فشرده آشنايى با علوم و معارف حديثى ، چند سالى است كه در فصل تابستان از سوى دانشكده علوم حديث برگزار مى شود . در اين دوره ها ، مباحثى از علوم و معارف حدیثى به علاقه مندان ارائه مى شود .

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :