باز خوانى يک سند تاريخى - صفحه 146

استضعفوا في الأرض. مى‌خواهد به تمام مردم دنيا بفهماند که از همه‌ى وسايل مأيوس باشيد و کاملاً منتظر آمدن من باشيد... اين امّت منم و نجات‌دهنده‌ى همه‌ى شما منم. خدايا به همه‌ى ما توفيق انتظار مرحمت کن که: افضل العبادة انتظار الفرج.




باز آى، اى هماى همايون که مرغ دلپر مى‌زند به آرزوى آشيان تو


در صورت بديع تو چندين معانى استيا رب چه صورتى که ندانم بيان تو


اى باغبان تو را چه شود گر بياوردباد صبا نسيمى از طرف بوستان تو

و السّلام عليکم و رحمه‌اللّه‌ و برکاته

حجّت‌الاسلام ميرزا على محدّث‌زاده

بسم اللّه‌ الرّحمان الرّحيم.
لا حول و لا قوّة إلّا باللّه‌ العليّ العظيم، أعوذ باللّه‌ من الشّيطان الرّجيم و نُريدُ أن نمنّ على الّذين استضعفوا في الأرض و نجعلهم أئمّة.
همان‌طورى که اساتيد محترم فرمودند اين آيه‌ى شريفه اشاره است به حضرت موسى‌بن عمران که به جناب يوسف بشارت مى‌دهد به ظهور جناب موسى‌بن عمران سلام‌اللّه‌عليه همان‌طورى که بنى‌اسرائيل در انتظار موسى بودند و روزها را مى‌گذراندند با کمال عسرت و سختى چون تحت فشار و مضيقه فرعون قرار گرفته بودند، به انتظار يک نفر مصلح و يک نفر مردى [بودند] که بتواند دفع مهمّات از آن‌ها کند و گرفتارى‌ها را از بين ببرد. ساليان دراز در انتظار موسى سلام‌اللّه‌عليه بودند؛ و همين‌طور در عصر حاضر هم بايد جمعيّت مسلمين در اثر فشار و مضيقه و بدبختى در انتظار يک نفر مصلح باشند که البتّه خود پيغمبر و خاندان عصمت و طهارت به شيعيانشان مکرّر در مکرّر بشارت داده‌اند که اگر از عمر دنيا يک روز باقى مانده باشد، حضرت بقيّه‌اللّه‌ خواهد آمد و تمام گرفتارى‌ها و ناراحتى‌هاى جمعيّت مسلمين و مؤمنين را برطرف خواهد فرمود؛ و ما البتّه شب و

صفحه از 155