رساله‏ نامه شيخ كلينى - صفحه 135

مقاطع مختلف، در داخل و خارج از كشور، مرتبط با موضوع شيخ كلينى، شناسايى و به صورت توصيفى (عنوان (زبان)؛ پديدآور؛ مقطع؛ دانشگاه؛ استاد راهنما؛ استاد مشاور؛ سال) چكيده، محلّ نگهدارى و شماره بازيابى، معرّفى شود. متأسّفانه در ذيل برخى از عناوين، اطّلاعات كامل به دست نيامد كه اميد است در پژوهش تكميلى، اطّلاعات كامل‏ترى ارائه شود.
در مجموع، تعداد 37 پايان‏نامه، شامل 17 پايان‏نامه مستقل (پايان‏نامه‏هايى كه به طور كامل به موضوع شيخ كلينى و اصول كافى پرداخته‏اند) و 20 پايان‏نامه مرتبط (پايان‏نامه‏هايى كه بخشى از آنها به موضوعات مورد نظر اختصاص يافته است) از پايگاهها، مراكز اطّلاع رسانى، فهرستهاى پيوسته برخى از كتابخانه‏هاى دانشگاهى و ساير منابع، شناسايى و در دو قسمت پايان‏نامه‏هاى مستقل و مرتبط، به ترتيب الفبايى عناوين، معرّفى شدند. همچنين برخى از پايان‏نامه‏ها به صورت جامع‏تر در قالب كتاب درآمده است كه در ذيل پايان‏نامه مربوط، معرّفى شده‏اند.
در قسمت پايانى پژوهش حاضر، بررسى آمارى مختصرى درباره پايان‏نامه‏ها به لحاظ موضوع، زبان، سال و مقطع تحصيلى ارائه شده است.

2. معرّفى پايان‏نامه‏ها

الف. پايان‏نامه‏هاى مستقل

1. الشيخ الكينيّ البغداديّ و كتابه الكافي الفروع (عربى)؛ ثامر هاشم حبيب العميدى؛ كارشناسى ارشد؛ دانشگاه كوفه، دانشكده فقه، 1410 ق / 1989 م / 1368 ش.
اين پايان‏نامه با همين عنوان، به سال 1372ش/1414ق. توسّط دفتر تبليغات اسلامى، در قم، چاپ و منتشر شده است.
ساختار كتاب ـ كه متشكّل از 495 صفحه است ـ در يك مقدّمه، دو باب (هر باب در سه فصل و هر فصل شامل سه تا چهار مبحث) تنظيم و تبويب شده است.

صفحه از 168