تاريخ : یکشنبه 1391/4/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7284
کتاب شناخت‌نامه قرآن، منتشر می‌شود

کتاب شناخت‌نامه قرآن، منتشر می‌شود

پایگاه حدیث نت: معاون پژوهش و آموزش پژوهشكده علوم و معارف حديث از انتشار«شناخت‌نامه قرآن» تا پايان سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد غلامعلی در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، اظهار كرد:

تاكنون ۱۰۲ پروژه در گروه‌های مختلف پژوهشكده‌ علوم و معارف حديث تعريف شده كه برخی از آنها در حال اجرا و برخی ديگر در حال طراحی و مطالعه است. وی تهيه ساختار وسائل زيربنايی را بسيار مهم دانست و گفت: تدوين اساسنامه، جهت گيری بر نهاد آموزشی و پژوهشی را مشخص می كند و راه گشای برنامه ريزی منسجم بر پايه اهداف خواهد بود. هدف گذلری و برنامه ريزی زمينه نظارت بهينه را فراهم می كند و سبب خواهد شد پژوهشكده در مسير تعيين شده و دقت پيش رود.

معاون پژوهش و آموزش پژوهشكده علوم و معارف حديث موسسه علمی _ فرهنگی دارالحديث خاطرنشان كرد: پژوهشكده علوم و معارف حديث پس از تدوين اساس‌نامه و دريافت مجوز از حوزه‌های علميه، به صورت رسمی به پژوهشگاه تبديل می‌شود. احمد غلامعلی گروه دانشنامه نگاری پژوهشكده را از مهم ترين گروه های علمی دانست كه وظيفه تدوين دانشنامه قران و حديث را بر عهده دارند اما تاكنون شيوه نامه كاملی برای آن مدون نشده بود. از اين رو معاونت پژوهشی در يكسال گذشته با برپايی ۹ جلسه مشورت علمی با همكاران مؤثر دانشنامه و در جلسه در حضور رياست مؤسسه، پيش نويس اوليه شيوه نامه تدوين را تهيه كرده است.
وی با اشاره به مسئله انتقال تجربه‌های گروه‌های آموزشی گفت: بر اساس اين طرح گروه‌های احيا، رجال و دانشنامه‌نگاری مجموعه‌ای از فعاليت‌های تحقيقی خود را به صورت علمی برای ديگر گروه‌ها بازگو می‌كنند.

معاون پژوهش و آموزش پژوهشكده علوم و معارف حديث موسسه علمی _ فرهنگی دارالحديث خاطرنشان كرد: ايده‌های پژوهشی ارائه شده از سوی پژوهشگران در دراز مدت تبديل به طرح شده و سپس برنامه‌های اجرايی بر روی آن انجام می‌شود. وی رويكرد اصلی پژوهشكده علوم و معارف حديث را انتشار آثار پژوهشی برای مخاطبان فرهيخته ای دانست كه می خواهند با نگاهی تخصصی از احاديث در تحقيقات خود بهره مند شوند ولی با اين همه، برخی مخصولات پژوهشی برای خوانندگانی كه نگاه تخصصی ندارند هم در دستور كار پژوهشكده قرار دارد كه در آينده منتشر خواهد شد.ش حجت الاسلام و المسلمين غلامعلی وعده داد: «شناخت نامه قرآن و حديث» برپايه قران و حديث در سال جاری منتشر می شود تا علاقه مندان به «قران» را از ديدگاه قران و اهل بيت(ع)، بهتر بشناسند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :