تاريخ : دوشنبه 1391/5/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7305
برگزاری دوره آموزشی مجازی به زبان عربی

برگزاری دوره آموزشی مجازی به زبان عربی

پایگاه حدیث نت: سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث از برگزاری دوره آموزشی مجازی به زبان عربی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «هادی صادقی» در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، اظهار کرد: رشته‌های ارتباطات در حج و زیارت و کلام اسلامی در مقطع کارشناسی و رشته‌های روانشناسی اسلامی با گرایش روانشناسی اجتماعی، علوم و معارف قرآن و تفسیر اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد تصویب شده است.
وی خاطر نشان کرد: پذیرش دانشجو در رشته ارتباطات حج و زیارت از ترم گذشته آغاز شده است.
سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به رشته‌های اضافه شده در مقطع دکترا گفت: رشته‌های کلام امامیه، علوم قرآن و حدیث و معارف اسلامی برای سال تحصیلی جدید راه‌اندازی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: تفاهمات اولیه در زمینه رشته‌های علوم حدیث تطبیقی و تفسیر تطبیقی به صورت مشترک با جامعةالمصطفی در حال اجرا است.
حجت الاسلام صادقی به تعداد دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث اشاره کرد و گفت: اکنون 376 نفر در مقطع کارشناسی، 499 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 39 نفر در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به پایان‌نامه‌های دفاع شده گفت: 110 پایان‌نامه در قم و تهران دفاع شده که 45 مقاله همراه سمینار و 43 پایان‌نامه کارشناسی ارشد نیز در بخش مجازی بوده است.
سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث به برگزاری نخستین سفر خارجی اساتید به خارج از کشور اشاره کرد و افزود: اساتید دانشگاه در قالب سفر علمی و فرهنگی به کشور ترکیه اعزام شدند.
وی همچنین از برگزاری دوره‌های مجازی خبر داد و گفت: دوره‌های آموزش مجازی به زبان عربی و انگلیسی در حال برنامه‌ریزی است تا به صورت غیرحضوری برگزار شود.
حجت الاسلام صادقی یادآور شد: برگزاری همایش حدیث‌پژوهی از جمله برنامه‌های امسال بود که 109 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :