تاريخ : چهارشنبه 1391/6/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7314
ثبت نام دانشجو در سه رشته جديد مقطع دكتری دانشگاه قرآن و حديث

ثبت نام دانشجو در سه رشته جديد مقطع دكتری دانشگاه قرآن و حديث

پایگاه حدیث نت: معاون آموزشی و تحصيلات تكميلی دانشگاه قران و حديث از پذيرش و ثبت‌نام سه رشته جديد علوم قرآن و حديث، كلام اماميه و مدرسی معارف اسلامی گرايش اخلاق در مقطع دكتری خبر داد.

هادی حجت در مصاحبه با پایگاه حدیث نت، به رشته‌های جديد مقطع كارشناسی ارشد نيز اشاره و اظهار كرد: در اين دانشگاه در مقطع كارشناسی ارشد برای نخستين بار در رشته‌های روانشناسی اسلامی گرايش روانشناسی مثبت‌گرا، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم و معارف نهج‌البلاغه، تفسير روايی و علوم قرآن و حديث جذب دانشجو صورت می‌گيرد.
وی با اشاره به جذب دانشجو در اصفهان گفت: پذيرش دانشجو در رشته علوم حديث گرايش تفسير اثری برای چهارمين بار در مقطع كارشناسی ارشد و از طريق آزمون اختصاصی ويژه طلاب در اصفهان صورت می‌گيرد.
معاون آموزش و تحصيلات تكميلی دانشگاه قرآن و حديث خاطرنشان كرد: اين دانشگاه در تهران برای سال تحصيلی جديد در مقطع كارشناسی در رشته‌های علوم حديث، كلام اسلامی، علوم و معارف قرآن و فقه و حقوق اسلامی از بين بانوان داوطلب شركت‌كننده در آزمون سراسری دانشجو ‌پذيرفته است.
وی با اشاره به پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد به روش متمركز با شرايط خاص يعنی با مصاحبه بيان داشت: دانشجويان در رشته‌های مختلف مانند: علوم حديث گرايش نهج‌البلاغه، تفسير اثری، كلام و عقايد و رشته‌های علوم قرآن و حديث، فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع كارشناسی ارشد به اين روش پذيرش می‌شوند.
حجت از پذيرش دانشجو در سه رشته جديد در مقطع دكترا خبر داد و افزود: جذب دانشجو در رشته‌های علوم قرآن و حديث، كلام اماميه و مدرسی معارف اسلامی گرايش اخلاق برای نخستين بار در اين مقطع صورت می‌گيرد ضمن آنكه رشته علوم حديث مقطع كارشناسی نيز برای اولين بار در سال تحصيلی 91-92 در قم داير گرديده است.
وی با اشاره به پذيرش دانشجو در مقطع دكترا از طريق آزمون نيمه متمركز سازمان سنجش گفت: در اين دانشگاه علاوه بر رشته مدرسی معارف اسلامی گرايش قرآن و متون، در رشته‌های علوم قرآن و حديث و كلام اماميه(در شهرهای قم و تهران) و نيز رشته مدرسی معارف اسلامی گرايش اخلاق اسلامی(درقم) از طريق نيمه متمركز دانشجو پذيرش می‌شود.
لازم به ذكر است، بخشی از دانشجويان دكتری اين دانشگاه بدون آزمون و مطابق آيين نامه وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، برای جذب ممتازان مقطع كارشناسی ارشد پذيرفته خواهند شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :