تاريخ : پنج شنبه 1400/10/16
کد خبر: 73973

کیفیت زندگی در بهشت در کتاب «زندگی در بهشت»

«زندگی در بهشت»؛ پاسخ به پرسش‌ها درباره کیفیت زندگی در بهشت از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) و کانون اندیشه جوان منتشر شد؛

کتاب «زندگی در بهشت» به قلم حمیدرضا شاکرین در قالب تفاهم‌نامه کلی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی و انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) چاپ شده است.

باور به معاد و حیات مجدد یکی از اصول اساسی و مشترک ادیان الهی است و همواره کتاب‌های آسمانی مانند قرآن، تورات و انجیل به آن پرداخته‌اند. در این میان بحث درباره بهشت از اهمیت بیشتری برخوردار است. بهشت اقامتگاه ابدی مومنان و صالحان است. در اهمیت بهشت همین قدر بس است که در قرآن کریم بیش از ۲۰۰ آیه به آن اختصاص دارد و به ویژگی‌های بهشت، مشخصات اصلی، اندازه، گستره، انواع نعمت‌ها و اوصاف ثبوتی و سلبی آن اشاره شده است.
کتاب «زندگی در بهشت» در همین راستا و در قالب پرسمان در سه فصل چیستی و چگونگی بهشت، گونه‌های بهشت و نعمت‌های آن، نحوه زندگی در بهشت تنظیم شده و سعی دارد به پرسش‌های دانشجویی درباره کیفیت زندگی در بهشت پاسخ دهد. پرسش‌هایی از قبیل اینکه بهشت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ حقیقت بهشت به لحاظ مادی یا آسمانی بودن، چگونگی راهیابی به آن، گستره آن و اینکه در کجای عالم قرار دارد یا اینکه نعمت‌های بهشتی روحانی محض است یا لذت‌ها و نعمت‌های جسمانی نیز در آن راه دارد و هر یک چگونه اند و چه اقسامی دارند؟ راز پرداختن قرآن به نعیم جسمانی و بالاخره اینکه آیا بهشت برای همگان یکسان است یا بهشت‌های متفاوتی با درجات و مراتب مختلف وجود دارد و ... از پرسش‌های پربسامدی است که کتاب «زندگی در بهشت»، سودای پرداختن به آن‌ها را دارد.

در بخشی از کتاب «زندگی در بهشت» می‌خوانیم:
«امیرالمومنین(ع) از پیامبر اکرم(ص) پرسید غرفه‌های بهشت از چه بنا شده است؟ رسول خدا(ص) فرمود: این غرفه‌ها را حق تعالی از در و یاقوت ساخته، سقف‌های آن‌ها از طلاست و با نقره به هم متصل و مستحکم گشته است. فرش‌های آن بالا آمده و برخی روی برخی افتاده است. لایه‌های این فرش‌ها از مشک، عنبر و کافور است. وقتی مومن به جایگاهش در بهشت وارد گردد، تاج کرامت و بزرگی بر سر او گذاشته می‌شود. لباس‌های طلا و نقره بافت پوشیده و در و یاقوت، زینت بخش تاج او خواهد بود... ».

کتاب «زندگی در بهشت» در ۷۶ صفحه، قطع رقعی و با قیمت ۱۸هزار تومان منتشر شده و در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و همچنین درگاه اینترنتیBehnashr.com در اختیار علاقمندان قرار دارد.

این کتاب توسط مرکز پژوهش‎های جوان کانون اندیشه جوان در پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی و به ‍‌نشر در قالب کتاب دانشجو منتشر شده است. طبق دسته‌بندی معرفی شده در ابتدای این کتاب، این مرکز در چهار سطح جوان، دانشجو، اندیشه و طلبه به تولید آثاری در قالب‌ها و آرایه‌‎های گوناگون مشغول است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :