تاريخ : یکشنبه 1401/9/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 75627
پیوند زدن علم و دین، مهم‌ترین کارکرد مراکز علمی کشور باشد

پیوند زدن علم و دین، مهم‌ترین کارکرد مراکز علمی کشور باشد

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در جلسه هم اندیشی توسعه مهارت های دانش بنیان تصریح کرد: در هیچ یک از ادیان و مذاهب به مقوله علم و دانش به اندازه اسلام پرداخته نشده و در فرهنگ اسلام نیز دایره علوم محدود نیست مگر در علومی که برای حیات بشر مضر است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در جلسه هم اندیشی توسعه مهارت های دانش بنیان با حضور اساتید بسیجی دانشگاه که در تالار شیخ مفید(ره) دانشگاه قرآن و حدیث شعبه تهران برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخته و ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت:

رویکرد و نگاه اسلام، پیش از امور اُخروی، تأمین منافع دنیوی مردم است و در این راستا قرآن کریم می فرماید:«...هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا...»بر اساس این آیه خداوند از افراد بشر می خواهد تا همگان در راستای عمران و آبادانی زمین تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکربا اشاره به حدیث امام علی(ع) که می فرمایند:"اَدّبوا اَوْلادَكُمْ عَلى آدابِ زمانکم ، فَاِنَّهُمْ مَخْلوقونَ لِزَمانٍ غَيْرِ زَمانِكُم"ابراز داشت: این حدیث به ما می فهماند که باید همپای زمان جلو برویم و نسل جدید را با آداب زمان خود آشنا کرده و رشد دهیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به تأکید اسلام بر علم نافع افزود: در هیچ یک از ادیان و مذاهب به مقوله علم و دانش به اندازه اسلام پرداخته نشده و در فرهنگ اسلام نیز دایره علوم محدود نیست مگر در علومی که برای حیات بشر مضر است.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عدم آگاهی جوانان از جامعیت و ابعاد گوناگون اسلام را موجب چالش های امروز ما در خصوص نسل جوان برشمرده و تصریح کرد: اسلام علمی را ترویج می کند که نافع و سودمند باشد و به درد مردم و جامعه بخورد لذا امروز نیاز داریم با اتکا به جوانان نخبه و آگاه میان دین و علمِ روز پیوند برقرار کنیم و بهترین محل برای ایجاد این پیوند مراکز علمی و حوزه و دانشگاه است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند:" الْإِسْلَامُ يَعْلُوا وَلَا يُعْلَى علیه"تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در این بیان نورانی به ما آموخته اند که مسلمانان باید در تمامی زمینه ها تبدیل به قدرت برتر دنیا شوند و در این راه علوم مورد نیاز جامعه را فرابگیرند، و راه را برای کمال انسان ها و رشد همه جانبه مردم فراهم سازند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر پیوند صنعت و دانشگاه خاطر نشان ساخت: علم به تنهایی نمی تواند برای کشور راهگشا باشد از این رو پیوند علم و مهارت های عملی و پرداختن به امور فنی و حرفه بسیار حائز اهمیت بوده و امروز می بینیم نتیجه این نگاه رهبری سبب ایجاد ۸ هزار شرکت دانش بنیان و رشد روزافزون این مراکز بوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان اظهار داشت: با توجه به ضریب هوشی بالای ایرانیان اگر دولت و مسئولین کمک کنند و راه حرکت و پیشرفت را برای مراکز مهارتی و فنی و حرفه ای و دانش بنیان هموار نمایند، ان شاء الله در آینده شاهد تحول بزرگی در حوزه های مختلف کشور خواهیم بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :